lördag 21 januari 2012

Yoshia funderar: Jag vill...

Det är inte lätt när det är så mycket man vill, men varken tid eller pengar räcker till. Jag vill träna, jag vill planera, jag vill umgås, jag vill plugga, jag vill städa, jag vill sy, jag vill hitta ett jobb, jag vill resa, jag vill mysa, jag vill pyssla, jag vill skriva, jag vill blogga, jag vill fantisera, jag vill sova, jag vill... Tiden räcker inte till. Det är en dag kvar av helgen. Nu måste jag prioritera. Att prioritera är inte min starka sida.

Någonting som dock glädjer mig, är att jag på senaste tiden verkligen sett till att få ut max av min tid. Inget hemmasittande, inget "sitta och göra ingenting". Det känns jäkligt bra faktiskt. Jag drivs av känslan att tiden rinner iväg från mig, alla vilja, och en evig tro på att ja, det går! Jag hinner! Lite tidsoptimism sådär.

Imorgon är det söndag. Jag ska få ut det mesta av den. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar