tisdag 2 augusti 2011

Sky Crawlers

Hyrde film och såg för någon dag sedan. Sky Crawlers. Jag hade inte hört talas om den tidigare, men det var något med omslaget och titeln som tilltalade mig, så jag hyrde den.

Helt klart värt det. Jag älskar stämningen de byggde upp genom filmen, mystiken, det lite spännande, men samtidigt inte för pulshöjande. Aldrig läskigt. En film jag skulle kunna se flera gånger utan problem, skulle gärna införskaffa den till min samling. Man bokstavligen kastas in i handlingen, man får så många frågor som jag och Aliss satt och diskuterade fram och tillbaka, och slutet var också fantastiskt bra. Vet inte om jag kan säga att det var sorgligt eller glatt... Intressant, tankeväckande, mystisk. Inte för snabb, inte för seg. Perfekt. Fascinerande.

En film som jag varmt kan rekommendera! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar