fredag 25 september 2009

Jag tuggade Pocky på en stubbe i skogen

Jahaja. Då har man börjat blogga också! Vi får se hur länge det håller i sig, om jag känner mig rätt så är det bara en tidsfråga tills jag tröttnar och glömmer denna blogg helt. Låt oss hoppas att jag känner mig själv fel!

Egentligen har jag ju absolut ingenting att skriva om. Inte världens intressantaste liv direkt. Jag får väl se det som att jag bloggar för min egen skull och så får vi se om någon orkar läsa. Det visar väl sig med tiden.

Nå, slutbabblat om det.

I torsdag fick vi sovmorgon eftersom att lärarna bestämt sig för att tvinga ut hela 9:an och 8:an till Åstön (Ostön :P) för att examineras i orientering samt ha lite "mysigt friluftsliv" tillsammans. Jag såg faktiskt fram emot det, tro det eller ej! Jag har alltid tyckt att orientering är rätt kul, och jag har inte varit jätte dålig på det heller. Dessutom sover jag oftast rätt bra i tält, och jag såg framför mig att sitta runt en eld med vänner och mysa tills långt in på natten, om inte hela natten. :3

Man kan ju säga att det inte riktigt blev som jag tänkt mig! Jag kom dit, med en positiv attityd efter en rätt kort bussresa som jag spenderade med att halvsova med Maaya Sakamotos låt Ame ga Furu på repeat på iPoden. (underbar låt <3)

Väl framme var det direkt dags att börja slita. Bära bänkar, hugga ved, sätta upp tälten m.m. Det kändes som om mina armar skulle falla av efter att jag suttit och sågat sönder ett träd i småbitar i någon timme. En blåsa på handen fick jag också, men nu ska jag inte vara överkänslig och klaga på småsaker~

Vi fick igång elden, började laga mat, Tacos. Mums :3 Timmarna kröp fram i slowmotion, jag tuggade på mitt lilla förråd med Pocky och kexchoklad som jag dragit med mig. Det blev lite mångkamp och mitt lag förlorade de flesta av grenarna. Som den vinnarskalle jag är så är jag smått besviken, men vi gjorde vårat bästa tjejer! :D

Den där mysiga natten framför brasan som jag sett fram emot kom inte... Det blev mörkt, det blev svinkallt, och det var sitta så nära elden som möjligt och vara beredd på att lukta rök i några dagar framöver, eller frysa ihjäl som gällde. Jag tuggade Pocky. Tidigare än väntat gick jag och mina vänner och la oss i tältet, mest för att vi höll på att dö av tristess. Jag hade lite svårt att somna från början, men när jag väl somnat så sov jag mestadels av natten och vaknade, pigg och glad, klockan 7 och möttes av en hel del trötta blickar, och fick snart reda på att jag var i princip den enda som lyckats sova i mer än 3-4 timmar. Hehe :3

Vi åt sedan korv och sedan sprang vi iväg för att orientera. Jag sprang mestadels av biten vilket gjorde att jag höll på att svettas ihjäl eftersom att jag glömt att ta av mig den där extra varma koftan och de tredubbla paret byxor jag hade på mig, för att inte tala om mössan och halsduken. Så när jag svettig kom tillbaka med kartan i handen, så beslutade jag att hoppa i havet. Det var kallt, men uppfriskande! Jag doppade mig några gånger~ Det blev nog årets sista dopp. Snyft.

Vi hade sedan tråkigt ett tag till och sedan packade vi ihop för att sedan ha ännu lite mer tråkigt medan vi väntade på bussen!

Nåja, det var inte jättetråkigt, det fanns bara inte ett skit att göra... Det var ju faktiskt lite mysigt ibland. Elden var fin. Och det var rätt skönt att känna att man hade absolut ingenting att göra, man kunde bara sitta där på en stubbe i skogen och inte alls känna dåligt samvete för att man inte var produktiv, eller känna sig stressad över allt som låg ogjort medan man bara satt där. Det är nog bara nyttigt att få ha riktigt tråkigt på en stubbe i skogen ibland.

Det här med intressanta titlar kan ni nog inte förvänta er från mitt håll, jag tror inte jag är så bra på att komma på sånna =.=' Men det visar väl sig~ Nu ska jag sova och sedan påbörja en helg fylld med pluggande och skrivande! Så går det när man lovat Animecka att sätta ihop en förtitt om anime-hösten 2009. Jaja~ Oyasuminasai!

4 kommentarer:

  1. Ditt liv är väl intressant ! det händer ju asmycket i ditt liv !!! :P

    SvaraRadera
  2. Tack eller nått xD

    Asmycket var väl att överdriva O.o Men det händer en del ibland, jo! :D

    SvaraRadera
  3. Oh! Tack för tipset utav låten, den var mycket bra C:

    SvaraRadera
  4. Det var så lite så! :D Åh, den låten är så underbar, jag är smått beroende av den^^'

    SvaraRadera