måndag 28 september 2009

Katakana panik och pizzafisk D:

Detta är denna bloggs 4 dags dag! Och jag kommer ihåg den! Omg vad jag är bra!

Nu är jag sjuukt nervös. På onsdag ska jag börja plugga japanska igen! Jag har mejlat med någon som jobbar på folkuniversitetet, och jag fick mejl av henne idag där hon skrev att det börjar en fortsättningskurs på onsdag. Dock så har de som går där redan läst japanska i 3 terminer, medan jag bara läst japanska i en termin... Ojoj. Därför är jag nervös. Jag kan ju inte ens katakana! Så, för att inte göra bort mig totalt så bestämde jag mig för att plugga katakana stenhårt tills på onsdag, så att jag fått i alla fall hyfsad koll på det.

Jag tackar de högre makterna för att jag har otroligt lätt för att lära mig saker. Nu har jag sedan jag kom hem från skolan inte gjort annat än att plugga katakana, och äntligen nu, efter 3 timmars hårt arbete, så har jag äntligen fått koll på alla små tecken! Så nu kan jag även katakana! Yaay! :D

För övrigt så har vi SO-prov på torsdag, om första världskriget. Och jag har det ultimata sättet att plugga till det! Jag tittar på Hetalia Axis Powers! 8D Hohoho~

Ojsan, idag har jag i stort sett bara babblat på om skolan och nämnt ordet "plugga" mer än jag borde. Det kan ju dock bero på att jag inte gjort annat än att plugga idag. Alltså borde jag kanske låtit bli att skriva över huvud taget idag. Men nej, jag ville berätta för världen att jag ska börja plugga japanska igen! Såja~ Då var det sagt! :D

Då kan jag ju avsluta med att berätta att det serverades pizzafisk på skolan idag.
Skum skola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar