torsdag 1 oktober 2009

Blå himmel, svarta fåglar och en glad Yoshia

Haft två skitdagar på rad, därför har jag inte skrivit. Jag har inte lust att fylla min blogg med tankar från ett smått deprimerat perspektiv. Hehe.. Det har inte hänt något speciellt, jag har bara varit allmänt småsur, stressad och irriterad. Haft några dåliga dagar helt enkelt.

Japanska lektionen gick oväntat bra! Läraren var jätte gullig (fniss) och jag lärde mig en del faktiskt. Riktigt roligt, och jag kommer helt klart fortsätta!

För övrigt kommer mina onsdagar bli förfärliga framöver. Kommer hem kl 15.00, äta, pianolektion kl 16.30-17.00, japanska lektion kl 17.30-19.00 och Basket träning 20.00-21.00. Jag kommer döö. Okej, inte direkt, men stressigt blir det! Tyck synd om mig~ (Eller inte, jag får plugga japanska, spela piano och basket! Okej, nej. Tyck inte synd om mig, för det är inte synd om mig. Desu.)

Som en vacker kontrast till övriga dagar från denna vecka, så var denna dag faktiskt riktigt bra! Jag var jätte trött mest hela tiden, men efter skolan gick jag och fikade med vänner, för att sedan gå hem till Léo. Jag har ingen aning om varför jag plötsligt blev väldigt glad och uppåt. Jag missade bussen med sekunder, och fick vänta i 10 minuter, vilket inte är så farligt. När jag sedan skulle gå hem till honom kände jag hur jag liksom skuttade fram med låten Again av YUI spelandes på iPoden, och med ett glatt leende på läpparna. Den förfärliga kylan hade jag nästan glömt bort. En underbart glad känsla.

Jag har kommit på att jag har blandade känslor när det kommer till fåglar. Skator är elaka, och så är det bara. De mobbar min katt, Yoshi. Väldigt taskigt. Men jag tycker fåglar är väldigt vackra, när de flyger på himlen och liksom dyker ner ibland, framför en klarblå himmel. Åh, vad det är underbart vackert att titta på kråkorna och skatorna som flyger då. När det dyker upp något svart vid horrisonten, som sedan flyger fram bland moln. Jag kan få gåshud om massor med svarta fåglar samtidigt lyfter från ett hustak, så att himlen fylls av massor med svarta små varelser som sakta försvinner bort. Det gör mig glad att titta på flygande, svarta fåglar. Skumt, men sant. De må vara taskiga, men de är väldigt vackra.


En ovanligt stressig vecka är äntligen avklarad. Nu siktar jag på höstlovet, som snart kommer. Snart.

Bilden är inte tagen av mig, btw~

3 kommentarer:

  1. again e seriöst bland dem bästa fma intro-låtarna någonsin XD

    SvaraRadera
  2. Absolut! :D Den är helt underbart bra! x3

    SvaraRadera
  3. Oh, najs bild! :DD Trodde först att den var fotad ifrån luften, hoho x)

    SvaraRadera