fredag 9 oktober 2009

Apgulliga apis~

Jag åt precis ett kinderägg jag köpt, och fick lust att skriva :D

Jag köpte den dels för att jag var sugen på choklad, och för att det alltid är lika kul att se vad man får för pryl x3 När jag öppnade den lilla gula lådan inuti ägget blev jag först besviken, för det fanns bara en del, vilket betydde att det inte var någonting som man fick bygga ihop själv. Men när jag tittade närmare på vad det var jag fått så såg jag att det var världens gulligaste lilla apa! :D Och när jag hade tittat lite till på den visade det sig att det under den var en stämpel, i form av ett aphuvud! :D Apgulligt <3 Jag lägger upp en bild på apan senare :D Namnförslag till apis är välkomna! x3 Ja, jag har en dålig vana att döpa allt jag gillar...^^'

Jag funderar på att gå på Whatevercon 02. Jag hade nästan bestämt mig för att jag skulle åka om jag kunde få skjuts av Sara (Fai är hon väl mer känd som :P), och idag fick jag reda på att jag får plats att åka i hennes bil! :D Men jag måste ändå fundera och tänka över min usla ekonomi och se om jag kan få ihop det, men det ska nog inte vara helt omöjligt. ;) Jag hoppas att jag lyckas få tag på en lång, lila peruk med lugg innan whatevercon också så att jag äntligen kan få göra premiär med min Kyou cosplay! :D Hoppas, hoppas. Om någon av er har någon idé på hur jag snabbt och enkelt kan få tag på en sådan peruk, så får ni jätte gärna säga till! :D Jaja, jag kan alltså inte lova folket att jag kommer, men jag tror det ;)

EF har fortfarande inte hört av sig, trots att veckan snart är slut...<.< Om de inte hör av sig tills på tisdag så ringer jag dem. Desu.

Bilden här nedanför är för övrigt på Kyou, hon som jag hoppas att jag kan cosplaya på whatevercon ;D

5 kommentarer:

  1. Benkes Kidnappar-Mor9 oktober 2009 kl. 22:10

    Benke Jr Jr Jr Jr? Benke Apa som förkortning? ;D

    SvaraRadera
  2. Jag kände på mig med att du skulle komma med något liknande... =.= Jag har koll på vem Benke är, och Benke Jr, och Benke Jr Jr, men vem/vad sjutton är benke jr jr jr? xD

    Benke Apa låter fint! :D Fast Benke känns inte så originellt längre^^"

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att den kan heta Apan Apa ^_^ (DET ÄR ETT PALINDROM! 8DDD)

    Och W/Econ 02 låter väl trevligt? :3 Jag tror att det kommer att bli alldeles fantastiskt fint, det skulle vara kul om du också lyckades ta dig dit C:

    SvaraRadera
  4. men... det står ju att apan heter apis, du har redan döpt den! iaf ditt undermedvetna!! ;)

    jag vill också gå på konvent.. men whatevercon is faaar away ;__;

    SvaraRadera
  5. Garlic: wevercon låter jättetrevligt :3
    Apan apa, yay xD

    Wacko: Damn it, du har rätt, det hade jag inte tänkt på... <.< Det får väl bli Apan Apis, så får jag med apis och så får Garlic sitt palindrom xD

    Du vet att det är lika långt för dig att åka till Gävle som det är att åka till Stockholm ;) Fast det är klart, alla tåg åker väl kanske genom Stockholm när du ska till Gävle, och då blev det plötsligt dubbelt så långt...<.< Men då är det ju bara lika långt som det är för mig till Stockholm :P Så det så!

    Så kom Wacko! 8D

    SvaraRadera