måndag 5 oktober 2009

Den konstiga tjejen med de vackra klänningarna :D

Gah vilken tråkig men bra helg jag har haft. Jag har bara gjort massa tråkiga, men nyttiga saker. Det är förfärligt sköönt att fått allt gjort iaf. Så som städning, laga kläder osv. Blah.

Idag kom min förra svensklärare, Kicki, och bad mig komma ner till 5:orna och berätta om... någonting. Jag gick dit, var smått förvirrad, och jag hade förstått så mycket som att det hade något med mina klänningar att göra. De hade visst frågat vem den där "konstiga tjejen med de vackra klänningarna" var. Alltså jag. Hehe... ^^'
När jag kom ner visade det sig att de hade tusentals frågor. Verkligen. Jag stod i en timme och svarade på random frågor om japan, manga, anime, Lolita och mycket mer. Allt från vilken min favoritfilm var, till när de firar nyår i Japan. Jag kunde svara på de flesta frågor (yay), men när de började komma med mer ingående frågor om japansk religion och högtider, då började jag få problem^^' Det var iaf riktigt roligt att få spendera en timme på att berätta om mina intressen för nyfikna 10:åringar, mycket roligare än SO :D

Jag har äntligen fått svar från EF! Fast jag har fortfarande inte fått reda på om jag får åka i mars istället för augusti... Men ändå! De har hört av sig! Waaii!^^ De sa att jag skulle få besked till veckan, så jag håller tummarna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar