söndag 27 september 2009

Y:et är en symbol för Västernorrland!

ÄNTLIGEN! Är den nya förtitten till Animecka ute! För er som inte vet vad jag snackar om: Animeckas nya förtitt, skriven av moi
Jag har dock varit otroligt lat denna gång och inte skrivit en enda förtitt själv, utan bara satt ihop allt som medlemmarna skrivit... hehe.. Men det tog ändå 3 timmar att få ihop. Så det så. 3 timmar som egentligen borde gått till pluggande! Blah. Jag lär, trots min lathet, skriva en till vintern också så har jag skrivit förtittar för hela året, men sedan får det vara bra! Då har jag gjort mitt~

Förutom förtitten så har jag ägnat dagen åt att fylla i papper till EF. För er som lyckats missa det, så ska jag åka med dem till Japan för att vara där i ett år. Det är typ 1746290 papper att fylla i, det gav mig skrivkramp. Jag är inte riktigt färdig ännu, men snart är alla konstiga lappar ifyllda!
Det var tänkt att jag skulle åka i Augusti 2010, men jag har nu sett fördelarna med att åka redan i mars 2010, så jag skickade mejl till dem där jag frågade om det är möjligt att åka i mars istället, så jag väntar på svar. Det skulle betyda att det är mindre än ett halvår kvar tills jag åker! Gaawd. Läskigt.

Bilden här intill är på min mobil som jag gjort så fin med mina nyinköpta rhinestones~ Jag hoppas att ni ser vad det föreställer, annars blir jag ledsen :(

Nåja. Min titel denna gång var väldigt random. Och lite långsökt. Jo, för er som inte ser det, så är det ett Y som i Yoshia som jag gjort på min mobil. Men jag kom på att Y:et av Bengt Lindström är en symbol för västernorrland. Så Y:et på min mobil kan både betyda Yoshia och vara en symbol för västernorrland!

För er som inte är den blekaste aning om vad det är för y jag snackar om: "Skulpturen Y:et är utformat som länsbokstaven Y och har blivit en symbol för Västernorrland. Den står väl synlig intill E 4 vid infarten till Midlanda flygplats. Konstverket är av betong och väger 670 ton och är 30,5 meter högt. Det invigdes 1995." Bilden här intill är en bild på y:et. För er som är usla på geografi, så kan jag passa på att berätta att jag bor i Sundsvall och Sundsvall ligger i Västernorrland.

Y är alltså en väldigt episk bokstav! Jag ska nog ta och skaffa mig ett vackert Y som jag ska hänga på samma kedja runt min hals där min fina Vädur och lyckomynt redan hänger :3 Hoho~

Nå, då har ni fått en liten ointressant lektion i allmänbildning och lite geografi. :D

4 kommentarer:

  1. Dina rhinestones föreställer mer än ett Y :)
    Det första jag såg var ett grodansikte framifrån, möjligtvis ett Yoshi-ansikte ^^

    2 ögon längs ner på mobben och resten hoppas jag att du kan lista ut själv ^^
    Hoppas du iten blir arg på mig nu ^^''

    kram :)

    SvaraRadera
  2. Gaawd, I can see it! 8D En ful, fet groda...
    Den är så ful att den blir söt på något skumt sätt o.o

    Jag skulle aldrig bli arg på dig, bara ledsen! men eftersom att grodan var söt, så är det lugnt^^

    SvaraRadera
  3. Den e inte fet och ful, den e ju jättesöt X3 :D

    Haha, den fick mig nu att tänka på y:et du gjorde på handen på väg till uppcon XD Inte för att de är likla varandra, fick bara en flash back XD

    SvaraRadera
  4. Den är söt för att den är ful och fet! Desu!

    Haha, det hade jag nästan glömt bort! xD Det måste varit det fulaste Y:et i världshistorien xD

    SvaraRadera