fredag 31 december 2010

Anime i mitt Hjärta

30/10

Jag har kommit till den punkten då jag förstår tillräckligt mycket av anime och manga för att det ska vara roligt att titta/läsa. Så himla skönt att slippa krångla med att hitta anime på internet, nu är det bara att dra till Tsutaya och hyra för en billig slant och sedan har jag min anime på stor plattTV i fint format. Samma sak med manga, jag gillar inte att läsa på internet, föredrar att hålla i en bok, och därför har jag inte läst så mycket mer än det som finns i Sundsvalls bibliotek, vilket inte är mycket. Men nu... Hohohohoho. Underbart. Jag älskar Japan!! :D

Idag åkte vi iväg till någon liten festival. Det ösregnade. Så det var mest kallt faktiskt. De sålde dock billig dango, så vi åt massor! Yaay~ Och så var Ayachan med också. Hon var lika gullig som vanligt. Eller nej, hon var till och med gulligare än vanligt i sin rosa regnkappa. Jag har också utsett dango med anko på till min favorit! Anko är typ mosade, skalade, kokta, röda bönor blandade med honung eller socker. Skitgott. Nej, jag är inte ironisk!

Jag spenderade lite mer tid med att läsa de underliga meningarna ur min nya japanskabok, den här gången var det Megus tur att få sig ett gott skratt.

Vi åkte till Tsutaya också och hyrde filmer, så det var filmkväll ikväll! Vi såg två avsnitt av dramat Sky High 2, det var bra. Rekommenderas. Som vanligt när jag ser något bra så lever jag mig in i vad som händer...en hel del. Så med hela familjen runt mig så börjar jag plötsligt ropa "Nej, nej NEJ! Stopp! Whaa, inte braa... Idiotidiotidiot, varför, gaah jobbigt..." och liknande på svenska, när någon tar fram en kniv och springer fram för att döda någon. Sedan såg vi Gekjouban Clannad (en långfilm baserad på min favoritanime!) som var sååå dålig. Se den inte, men se animen för den är så sjuuuukt bra!!! Clannad. Käärlek. Men denna långfilm som sagt, se upp för den... Inte bra alls. Den förtjänar inte namnet Clannad! De har liksom tagit en anime på 52 avsnitt och tryckt ihop det i en långfilm och gjort animationen fulare. Uscha.

Nej, nu blev klockan mycket igen. Jag får väl rabbla lite av de fina japanska meningarna ur min bok och sedan gå och lägga mig.

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Haha alltså :( Clannad-filmen är asbra ju. Hundra gånger bättre slut än serien. Den var först dessutom.

    SvaraRadera
  2. Va, var den först?? :O Hade jag ingen aning om... Jag håller ändå fast vid min åsikt >.< Det finns alltså folk som gillar filmen bättre... Första gången jag hör det tror jag xD Även om jag måste erkänna att jag var lite sur på slutet till serien :P

    SvaraRadera