lördag 1 januari 2011

Holidays in the Sun

31/10

Så sjuukt trött. Meningarna i den där boken har lämnat nybörjarnivån, vilket gör att de inte är lika efterblivna längre, och inte lika enkla och därmed inte lika roliga. Istället lär jag väl mig mer nu. Eller nått. Megu sa idag något om att någon för länge sedan sedan sagt till henne att de där shi/chi/ji ljuden som Japanerna har inte kan uttalas korrekt av några andra än de som har japanska som modersmål. Tack tack, det fick mig ju verkligen att vilja plugga vidare med uttalet. Eller inte. Jaja, jag får väl se till att jag blir så bra som jag nu kan bli, utlänning som jag är. Jag börjar i alla fall störa mig rejält på att jag inte kan förstå vad folk säger ibland, det ger verkligen motivation till att plugga mer. Ibland för mycket, så mycket att jag inte vill gå till basketträningarna, utan istället vill jag sitta i biblioteket och plugga. Bra? Dåligt? Jag vet inte.

Jag var och shoppade med Megu idag, det behövdes verkligen. Vantar, halsduk, varma kläder... Och YUIs nya skiva, Holidays in the Sun! Kärlek på den skivan, lätt en av hennes bästa. Det har gått från 25 grader varmt till 10 grader varmt läskigt snabbt. Nu kan ena dagen vara 20 grader och nästa dag 9 grader. Inte så jättekul faktiskt, och på morgonen är det alltid kallt, så om man inte sätter på TVn och tittar på väderprognoserna så har man ingen aning om vilket väder det kommer bli.



Just det, det var ett tag sedan jag fick tillbaka mina prov får Midterm-proven, så jag kanske ska berätta att det gick bra! Bättre än väntat, så jag är helt klart nöjd!

/Yoshia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar