torsdag 13 januari 2011

Gott Nytt År!

Istället för att fira jul här i japan så satsar de alltNyårsafton! Och oj vilken nyårskänsla jag fick! Man kände verkligen som ett slut och en början, en nystart med det nya året.

Mer om hur man firar nyårsafton i Japan får ni imorgon, idag tänker jag summera året 2010.

Året är 2010. Året då jag blev 16 år gammal. Året där min dröm om Japan blev lite mer än en dröm.

Mitt 2010 kortfattat:

  • Jag såg på mer Disney Channel än vad jag borde ha gjort.
  • Har spelat basket i stort sett hela året utan större uppehåll.
  • Jag har gått på bio mer än vad jag har gjort någonsin under ett års tid tidigare tror jag.
  • Gick ur 9:an.
  • Slutade på Heliås.
  • Spelat ut Mirror's Edge (ett jättebra tv-spel) inte mindre än 3 gånger.
  • Kom igång med att läsa böcker igen, har inte läst såhär mycket sedan mellanstadiet.
  • Lärt mig att virka.
  • Fyllde 16 år.
  • Åkte till Japan.
  • Börjat lyssna massor på Kent, och gick och såg dem live!!
  • Fått en kamera.
  • Sovit under en basketkorg inte mindre än 2 gånger!
  • Jobbat på Uppcon.
  • Varit besökare på Närcon.
  • Har jobbat som mer än barn/katt-vakt för första gången i mitt liv.
  • Åkte till basketfestivalen i Göteborg där vi vann massa matcher!
  • Haft ett fantastiskt roligt sommarlov.
  • Varit på NBA-camp och haft en legend till baskettränare för några dagar.
  • Blivit massor med bättre på Japanska.
Här i Japan har jag gjort så mycket nytt att det skulle bli alldeles för svårt att trycka ihop i den här sammanfattningen. Ni får läsa vad jag skrivit istället, haha.

Ett fantastiskt roligt år som ägde ut 2009 med hästlängder. 2010, året då jag åkte till Japan. Ett år som jag sent kommer att glömma.

Nu välkomnar vi 2011, min magkänsla säger att det kommer bli ett megabra år, och jag litar stenhårt på min magkänsla! :D

/Yoshia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar