onsdag 12 januari 2011

Julfest med EF


Den 25/12 så åkte jag in till Tokyo för första gången sedan EF-camp, om man inte räknar med resan till Tokyo Disney Sea. Ef hade nämligen fixat en julfest för oss utbytesstudenter. Det var ju ett tag sedan jag träffade alla, för att vara ärlig har jag inte träffat dem sedan Campet. Det var jättekul att träffa alla, till exempel min reskompis från Sverige, Malin! Ingen av mina gamla rumskompisar kom, de bor för långt borta allihopa...

Själva partyt var väl lite sådär, vi gjorde inte så mycket, lekte lite lekar och sådär. Sedan drog vi själva ut till Harajuku! Inte mindre än till Bodyline! Bodyline är en lolitabutik, men inte en märkeslolitabutik. Alltså är det faktiskt möjligt att köpa något! Happy face!

Jag kom därifrån med en klänning och en hatt. Klänningen var dock lite kort, men det funkar med jeans under.. Det fanns nämligen inga omklädningsrum, av okänd anledning, istället fick man stå i kö till måttbanden! Jaja. Det var förresten sjukt mycket folk i Harajuku. Se bara gatan jag tog kort på!

Vi hann gå till H&M också! Jag blev jätteförvånad, det var ju EXAKT som i Sverige! Jag trodde det skulle vara lite annorlunda på andra sidan jordklotet liksom, men icke. Det var till och med samma skostorlekar som i Sverige, det måste vara omöjligt för japanerna att hitta skor där. Inte förstår de klädstorlekarna heller, inte vet de huruvida de har storlek 34 eller 42. När jag trodde det hade blivit så Svenskt ett H&M nu bara kan bli, så började de spela Robyns låt Hang With Me... Jag blev glad.

Nästa dag drog jag ut till Tokyo igen. Det var nämligen dags för Emma från Australien att åka hem, så alla åkte hem till henne för en hejdå-fest. Jag kom dit och gjorde tårta med hennes urgulliga lilla värdbror! Även denna gång en väldigt vacker tårta. Tyvärr får ni ingen bild på den, stället får ni se en gruppbild vi tog i Harajuku.


På vägen hem så åkte jag, Sigrid och Edward (båda från Danmark) till Omiya och shoppade lite. Jag köpte dock inte mer än ett räknehäfte till matten och en ny, fin linjal.. Haha. Kul var det dock, och de två shoppade loss ordentligt! Affärerna var dessutom sjukt fint upplysta på natten!!


Det verkar som att de flesta värdfamiljer kan engelska, jag måste säga att jag är väldigt tacksam för att min familj inte kan engelska, om de kunnat det så skulle jag inte varit så bra på japanska som jag är nu!

/Yoshia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar