måndag 31 januari 2011

Ett sent välkomstparty

Jag skulle precis packa ihop mina grejer för att ta tåget hem tillsammans med Moe. Vanligtvis vid denna tid, kl 16.00 på måndag, så brukar jag vara på väg mot basketklubbens klubbrum för att byta om, men idag var vi i basketklubben av okänd anledning lediga. Jag såg fram emot en lugn kväll med ovanligt mycket tid att göra allt och ingenting.

Precis när jag skulle gå så sprang Hazuki fram till mig och frågade om jag ville komma och hälsa på hennes klubb denna dag. Eftersom att jag inte hade något bättre för mig så beslutade jag mig för att spendera lite tid med Hazuki istället. Tur var väl det, när jag väl kom in i deras klubbrum så visade det sig att de fixat ett vääääääldigt sent välkomstparty till mig!!

För första gången på länge, verkar det som, så hade alla i klubben samlats och sedan innan kände jag inga fler än Hazuki. De var jättesnälla allihopa, och vi gjorde Okonomiyaki tillsammans! Mums! Vanligtvis brukar man steka det i någon form av matfett, typ margarin eller olivolja... Men de hade glömt att köpa något sådant, så vi stekte det i majonnäs istället, hohoho.


Min egna okonomiyaki, av moi! Med den bruna såsen skrev jag ett H, som i Hilda, och med majonnäs skrev jag det första tecknet i mitt namn, Hi, som betyder prinsessa!


Gruppbild! Som ni ser så har Megu klippt av håret på mig, så nu är det kort! Hazuki är hon i den bakre raden, 3:a räknat från vänster. Jättesöt är hon, dessutom så ska hon åka som utbytesstudent i 10 månader till Amerika i augusti.

Klubben var international någonting någonting.... Fick inte riktigt koll på vad det var för någon klubb, och de flesta verkar ta ledigt typ varje dag förutom klubbchefen som är det enda som går varje dag. Det brukar sluta med att hon sitter och försöker snacka Engelska med skolans lärare från Amerika, Cory...

Ha det bra~
/Yoshia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar