måndag 3 januari 2011

Tochigi Festivalen

27/11

Jag har varit och lekt med mina vänner också, under den där månaden då jag inte skrev något alls. Inte mindre än 2 gånger faktiskt!

En gång åkte jag, Maiko, Moe, Minori och Mitoko (massa M och jag med mitt H..) till Utsunomiya, och de tog mig till inget mindre än en Baby the Stars Shine Bright affär!!!! Min lycka är fulländad!! Jag kunde inte sluta flina. Inte ens när jag råkade titta på en prislapp (tips till er som går till en Märkeslolitabutik, titta INTE på prislapparna. Magin försvinner lite.) slutade jag flina. Otroligt var det. Annars var det enda jag köpte en second hand See-Saw skiva. Jag älskar deras musik, det är de som gjort mycket av musiken till .hack animeerna, jag kan rekommendera .hack//SIGN starkt, den har sin alldeles egna speciella känsla som jag älskar. Mycket tackvare musiken och See-Saw. Jag blev riktigt glad när jag hittade skivan!

Andra gången åkte jag, Moe, Haruka, Erika och Minori till Tochigimatsuri, Tochigi-festivalen. Det var massor med matstånd och såkallade Dashi (se bild), jättekul var det! Jag köpte en Omen, lite pinsamt eftersom att det bara är barn som köper sådanna, men jag har sett så många animeer där de går till festivaler som denna och köper Omen, så självklart ville jag också göra det...

Massa god mat, Takoyaki, chokobanana, Crépe m.m...Mumsfilibabba.
Jag kanske ska berätta lite vad jag har gjort idag, en fin lördag som denna. Vaknade sent och nästan direkt åkte jag, Dai, värdmamma och pappa iväg till en elektronikaffär, jag för att köpa en Denshijisho, en elektronisk ordbok, och Dai för att köpa en ny dator eftersom att hans har kraschat helt. Det går inte ens att få igång den, så det var väl dags för en ny. Jag får min vita fina denshijisho om en vecka ungefär, dyr var den men det är värt det.

/Yoshia

2 kommentarer:

  1. jag älskar din blogg ! as intressant juh :D älskar Japan också så du borde lägga upp mera så fort du har tid /Olivia Nordfeldt

    SvaraRadera
  2. Olivia: Vad kul att du läser, blev lite förvånad! :D Tack tack, nu blev jag glad, ska försöka uppdatera lite oftare :D

    SvaraRadera