söndag 9 januari 2011

Tokyo Disney Sea

Nu är jag verkligen jätteglad!! Varför? För att efter ett halvår typ så är jag äntligen ikapp med bloggandet! Så nu ska jag försöka uppdatera lite oftare också, och kanske inte milslånga texter varje gång.. Får se hur det går med det.

Visst var det ett tag sedan jag var på Tokyo Disney Sea nu, men jag måste ju berätta om hur det var ändå. Det finns som två "Disney land" i Tokyo som ligger i samma område, men den ena delen heter Disney Sea och den andra heter Disney Land. De kräver två skilda biljetter, och båda parkerna är gigantiska, så denna gången fick det räcka med Disney Sea.

Blev väckt vid 5, satte mig i den stora bilen med lilla Ayachan, Tomie-san (värdmammas syster) och värdmamma och värdmormor. Jag somnade direkt och sov de två timmarna det tog att komma fram.

Massa kö, massa folk, massa kallt. Usch vad jag saknade min vinterjacka! Jag överlevde dock, vi kom in och allt var helt underbart vackert och härligt. Disneykänsla på hög nivå, verkligen jättekul var det! Bildbomb!!!Det första som hände var att vi träffade Pinocchio! Självklart tog vi en bild med honom!
Ariels fina undervattensvärld! :D

Om man väljer att äta på Sebastians restaurang får man välja mellan de ni ser här ovan! Pizzorna var jättegoda, det blev min frukost det!

Aladdins värld:Wow!! Vattnet Brinner!!!!
Sedan köpte jag en autografbok! Jag han få tre figurers autografer, men pluto kunde inte skriva, så jag fick nöja mig med bild där..
Allt som allt en väldigt lyckad dag!

Ha det bra!
/Yoshia och Ayaka

2 kommentarer:

  1. HÄFTIGT HÄFTIGT HÄFTIGT HÄFTIGT HÄFTIGT HÄFTIGT HÄFTIGT!!! AVIS AVIS AVIS AVIS!!!!! :DDDDDD :'((((

    Pluto eller liknande är exakt vad jag kommer jobba som i frankrike!! :DDDDD


    Åk till det andra disney oxå och ta maaaassa bilder!! Och hälsa från mig!! :D:D:D

    Jag saaaaaknar dig!
    Kram kram kram kram kram kram!
    <3
    Chrisse :3

    SvaraRadera
  2. BRRAAA, jobba som det du så kan du ge mig fribiljetter till disneyland paris :D:D

    Jag kommer inte åka härifrån förrän jag varit på det andra disneyland, lovar!! Vill ha fler autografer jue ;____; :D

    <3

    SvaraRadera