lördag 15 januari 2011

Nyår (del 1) Storstädning

Dagarna innan nyårsafton spenderades med att städa och göra klart saker och projekt, så att man inte skulle ha något gammalt liggande när det nya året började. Storstädningen var väl inte sådär jätterolig, jag fick skrubba och damma på alla ställen där resten av familjen inte nådde upp, haha... De är ju under 160cm allihopa, så det blev en del.

Sista basketträningen för året kan man ju inte heller riktigt kalla basketträning. Snarare storstädning. Yes, vi började med baskethallen, och inte räckte det med att moppa golvet som vi gör innan varje träning, nej vi skulle skura hela basketplanen. Städutrustningen? En blöt trasa.

Jag trodde det först inte var sant när de satte igång. Sedan blev jag glad! Hey, jag har ju sett dem göra sådär i anime! Inte mindre än i min favoritfilm Spirited Away. Nu skulle jag då också få prova på det!Jag tog trasan och la ned den på golvet. Sedan ställde jag mig på fötterna med händerna på handduken och rumpan upp i vädret och sprang. Shit vad pinsamt det var, alla var ju skitduktiga och sprang fram och tillbaka i rasande fart. Mitt rekord var en längd utan att ramla ihop! Yay! Antingen gled händerna för snabbt så jag ramlade ihop på magen helt raklång eller så ville inte trasan glida alls så det tog tvärstopp och jag lade mig på sidan eller satte mig på rumpan för att inte göra en kullerbytta, det måste sett väldigt roligt ut.

Kul var det ändå, oj vad jag skrattade, och förskräckligt jobbigt för benen var det.

Sedan städade vi klubbrummet, jättefint blev det! Vi hittade inte mindre än 28 tomma petflaskor i det lilla lilla klubbrummet, haha... Allt som allt tog städningen 2 timmar och 30 minuter. Jippie... Nu är det fint i alla fall.



/Yoshia

3 kommentarer:

  1. fan vad avis jag blir! vill oxå ditt <33

    SvaraRadera
  2. Hahaa, vad jag hade velat se det! XD <3

    Du var säkert jättegullig! X3

    Om du vill kan du få kuta kring med trasor hemma hos mig när du kommer hem, iaf du skulle sakna det liksom X)

    STOOR kram påre! <3<3

    SvaraRadera
  3. Mikuru: Förstår det, det är verkligen toppen! :D

    Chrisse: Jag förstår det .___. Jag skulle vilja se dig göra det också :D Så vi kan ju göra det TILLSAMMANS i din lägenhet när jag kommer hem xD

    Tack och större kram tillbaka :D <3<3<3<3<3

    SvaraRadera