söndag 11 september 2011

En kylig septembermorgon

Söndag. Klockan 10.33. 11 September 2011. 10 grader Celsius. Grått och rått. En lycklig nybildad familj står och tar kort på sin 2 åriga som som plockar blåbär i skogen. Gulligt. Lyckligt.

Ett äldre par i matchande träningsoveraller promenerar med rask takt flåsandes upp för backen. De har väl läst någonstans att motion är bra för kroppen, och beslutade sig därför att tillsammans ta itu träningen, för ett hälsosammare liv.

En kvinna blev väckt av sin lilla älskade, skällande, hund som prompt ville ut och bajsa. Nu går de i skogen tillsammans denna gråa kalla septemberdag.

En överviktig man med mycket, grått skägg lyfter långsamt armarna upp mot himlen, stående på en grusparkering. En dam med vit basker och käpp går ensam långsamt upp för backen.

En ovanligt morgonpigg 17åring med sminkrester i ansiktet joggar i ett hyfsat tempo fram genom skogen. Den slarviga hästsvansen slår fram och tillbaka i takt med fotstegen. Hon ökar i uppförsbackarna, försöker tvinga de halvsovande benen att springa snabbare. Hon försöker kompensera för gårdagens handlingar. Hon ångrar dock inget, men är rädd att hon kommer att göra det, sådär lagom tills nästa helg.

Jag ska bli bättre på att skriva blogg. Skriva mer. Det är ju kul att skriva. Men skriver jag för mycket ser jag snabbt hur kvalitén på inläggen sjunker i rasande fart. Jag vill inte skriva om vad jag gör om dagarna. Men då blir det så mycket svårare att sätta sig ned att skriva något. Vi får väl se hur det blir.

/Yoshia (det har börjar regna ute nu förresten, vilken tur att jag hann ut och sprang innan! :D)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar