torsdag 8 september 2011

Owl City

Konserter i all ära. Men vem väljer att sätta en konsert på en ONSDAG mitt i en HELT VANLIG VECKA?

Uppenbarligen så gör Owl City det. Jag vill se dem i Stockholm den 5:te Oktober, det är grejen. Jag har personligen inga problem med det hela. Jag har absolut ingenting emot att ta ledigt två dagar från skolan, spendera massa pengar på att ta mig hela vägen ner till Stockholm och dessutom betala massa pengar för att få tag på biljetter, det är något jag lätt skulle kunna göra för att få se Owl City live.

Det är dock fett ovärt att gå på en konsert helt ensam. Det är här mitt problem kommer. Hur sjutton ska jag lyckas övertala någon i min bekantskapskrets att hänga med mig att ta ledigt/skolka (tack vare de nya dumma "du-får-inte-ta-ledigt-från-skolan-reglerna"), betala massa för att komma ned till Stockholm och sedan ännu mer för att få konsertbiljett. Aaaahhw.

Jag ska ge det ett helhjärtat försök i alla fall. Det förtjänar Owl City. Jag ska fråga runt lite, så får vi se! Det ska nog gå ändå. För tänk vad underbart att få se underbara Owl City live.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar