torsdag 2 september 2010

"Farm"+ BBQ

24/8

Skolan har fler regler än man kan räkna. Man får inte komma en sekund sent, man får inte rita, man får inte drika eller äta eller tugga tuggummi under lektionerna, man får inte ha piercing eller örhängen, inte färgat hår (inte ens tonat), inga tatueringar, man får inte lämna området, man får inte skippa någon lektion eller sova på någon lektion (såklart), man får inte ha smink på sig, inget nagellack, och så fortsätter listan.

Vi var på en farm idag. Det var den konstigaste farmen jag någonsin sett. I våra ögon var det inte alls en farm, utan ett tivoli/äventyrspark. Först skulle alla sätta sig ner och göra en tvål av mjölk, skitskumt och halvroligt. Vi fick forma dem hur vi ville, jag hade så sjukt dålig fantasi att jag gjorde en tjock pannkaka. Edward gjorde en jättecool dinosaurie och Linn gjorde en sjukt gullig björn.

Efter det hade vi en timme att göra vad vi ville, jag, Johanne, Sigrid, Edward och någon kille vars namn jag inte kommer ihåg skulle åka en linbana över en sjö. Det var lite coolt, men så inte värt 800 yen! (typ 70 kr kanske). Han som skulle ge oss instuktioner kunde sjukt dålig engelska, jag skulle nog förstått mer av Japanskan, hehe. Åkturen var liksom kul, men det gick rätt segt, så det var skönt med lite vind, men det var typ allt.

Efter det var det BBQ time desu. Så vi grillade och åt, skitvarmt blev det eftersom att vi var inomhus, men gott var det.

Vi åt, åkte hem, och självklart så gick bussen sönder. Så vi var tvungna att gå. Som tur var så var det inte så långt kvar, men istället så började det regna. Tjoohoo. Bättre det än sjukt fuktig hetta. Hettan är i alla fall inte lika stekande som hemma, men helt klart tjockare. Duggregnet på kvällskvisten med kvällspromenad var faktiskt rätt skönt.
Fatta vad skönt det var att lägga sig i det sjukt varma badet när man kom hem, seriöst, vattnet är sjukt varmt, när man stoppar ner foten så tror man att den ska koka sönder. Men när man väl kommit i blir det jätteskönt, och den kalla duschen efteråt... Underbart.

Spirited Away är en grym film och de flesta på det här campet håller nog med mig. Så även Japanerna, därför fick vi ikväll se Spirited Away (kommer inte ihåg den japanska titeln...). Det var typ 500 gången jag såg den. Jag kan inte påstå att filmen blir bättre och bättre, det börjar gå neråt efter 10 gången ungefär, men den kommer aldrig bli dålig.

/Yoshia

4 kommentarer:

  1. Sen to Chihiro no Kamikakushi heter Spirited Away. :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du har haft det sjukt kul! :D Fortsätt blogga~

    SvaraRadera
  3. HILDA!!! Vi har precis ätit lite chips med Janssons, din familj och vi nu: Susanne har visat oss bloggen och berättat lite om hur du verkar ha det. Det är tomt här utan dig och vi tänker ofta på dig. Träffade Kristin på Konsum och då längtade vi ännu mer:) Hoppas hoppas hoppas att din Japan vistelse blir utmärkt och att du får en massa spännande äventyr. Vi kommer att följa bloggen så vi håller koll på dig. Stora kramar från alla oss i familjen Ördell Suneson.

    SvaraRadera
  4. RORA: Ah, tack! Glommer alltid bort "no Kamikakushi" biten...<.<

    Saya: Yepp, det ska jag! :D Kul att du laser~

    Familjen Ordell Suneson: AH! Vad kul att ni laser, jag har det jattebra men saknar er ocksa! Tack sa mycket :) Kram kram!

    SvaraRadera