torsdag 9 september 2010

Tokyo~

27/8

Tokyo var awesome. Först gick vi upp väääääldigt tidigt för att sitta på en buss i 3-4 timmar. Vi började i någon okänd stadsdel jag inte kommer ihåg namnet på, där köpte vi mobiltelefoner för 12000 yen (ca 1100 kr). Vi fick inte välja modell själva, men färg, så jag köpte en rosa såklart. Den är riktigt fin, nu ska jag bara välja ett mobilsmycke. Det blir nog svårare än ni tror, de finns nämligen överrallt och alla är jättesöta.


Mitt telefonnummer har ni ingen användning av eftersom att det är svindyrt att ringa från Sverige, så jag lär inte ringa heller. Men tekniken när det kommer till mobiler här i Japan är lite före er stackare med svenska telefoner där hemma i Sverige. Det betyder att jag kan skicka e-mail från min mobil till andras email, alltså till datorer och sånt! Utan internetuppkoppling. Skitsmart. Dessutom är det gratis att skicka från nätet till min mobil och jag har gratis mejl i en månad. Yaay!

Akihabara. Jag trodde seriöst att jag skulle börja gråta när jag såg det stället. Jag kände glädjetårarna i ögonvrån. Bara synd att vi bara fick en timme på det bästa stället på jorden. Jag hann därför inte hitta så mycket att köpa, bara några Clannadmobilsmycken och Chi's sweet homemobilsmycken. Även om bilderna och motiven var awesome så var själva mobilsmycke-grejen inte så vacker.


Tokyo Tower. Där fick vi en timme. Varför??? Det skulle lätt räckt med en halvtimme så skulle vi kunnat få en halvtimme extra i himmelriket (akihabara). Det var fin utsikt och så. Verkligen. Meeen. Att stirra på fin utsikt i en timme var inte så wow faktiskt.

Vi skulle på en kryssning där vi skulle äta och så. De sålde alkohol, så nu har jag sett ett dansgolv fullt med fulla japaner. De var sååå fulla. Det var lite kul faktiskt. Tokyo på natten från en båt var så otroligt vackert. Det var bättre än Tokyo Tower, helt klart. Så sjukt vackert, det kan aldrig bli vackert på det sättet i Sverige. Vi har inte tillräckligt stora skyskrapor och städer. Fullmåne på det. Underbart. Dessutom så träffade jag Alina, en tysk tjej, vi snackade hela båtturen, sedan de 3-4 timmarna hem, och sedan idag. Jag trivs riktigt bra med henne faktiskt. Yaay.

Vi kom hem kl 0.30.
/Yoshia

7 kommentarer:

  1. Hoppas du har det supergött! ;D

    Förresten har jag en Iphone 4, och den kan fungera på precis samma sätt som din japanska telefon med lite tweaking, så skryt inte med att din mobil ligger före min, ho ho ho ho ho. (var bara tvungen)

    Fast aah, man blir ju lite avis alltså. :p

    SvaraRadera
  2. Haha allt jag tänker på är: 12000 yen = 720 kronor... ökat lite mera sedan jag var där!! ;)

    Men vad kul att du har det bra!!! :D

    SvaraRadera
  3. oj jag skrev min mejl som namn, fail xD haha :D

    SvaraRadera
  4. Hej hej :)
    Ville bara säga att jag hittade din blogg av en slump och har läst en massor och jag tycker du borde uppdatera mer nu när du är i Japan! Sjukt spännande och jag är jätteavundsjuk på dig :P

    Ha det bra ^_^

    SvaraRadera
  5. Gud vad awsume det verkar där<3
    Jag är asglad det har gått så bra för dig 8'D
    Och att du har börjat skriva här~
    Kmr kolla hära mera nu<3

    SvaraRadera
  6. Mo.....Mobil smycke?? KÖP ETT TILL MIG!!!! Om du har råd *puppy eyes*

    SvaraRadera
  7. Vince: Okej da okej da... <.< Min tur att bli avundsjuk, vill ocksa ha en iPhone ;__;

    wacko: Nej! Fel! Enligt www.forex.se sa ar 12000yen 1004.95kr! och jag skrev faktiskt ca xD

    Lin: Himla kul att folk laser! :D Jag ska forsoka uppdatera mer, men datortiden ar liksom begransad^^` Jag skyller pa det, hohoho...

    MewRingo: vad bra, saaknar dig, nasta sommar far du inte dra ivag till Finland, okej? ;__; Och jag har fortfarande daligt samvete for du vet vad .___.

    Momo: Kanske det kanske~

    SvaraRadera