onsdag 8 september 2010

Fashion Show + Curry!

25/8

Klädreglerna gör mig galen. Chihiro-san säger hela tiden till mig och Johanne "No, thats too sexy!". Idag hade jag ett vitt linne och en kjol, men linnet hade för smala axelband, så då var det "too sexy". Min tunika var lite för kort, jag trodde det skulle vara okej med tights under, men nej. Det var "too sexy". Nu är jag rädd att klänningen jag vill ha i morgon också räknas som för kort. Blääää.

Vi gjorde curry idag! Vi fick en ny buss, men den var för liten för att alla skulle få plats, så de ringde en taxi, haha. Sedan åkte vi till något litet ställe där vi skulle göra curry över öppen eld. Vår curry var lätt den bästa curryn. Vi var nog de enda som faktiskt gjorde Curry och inte Currysoppa. Sedan började det regna och åska, som tur var hade grillplatsen tak över eldarna, så det var lugnt. Men på vägen tillbaka till bussarna blev vi sjuuuukt blöta.
Eri, Aya, Natalie, Yuriko, Jag

Japanskalektion grupperna har ändrats. Jag var helt säker på att jag skulle hamna i en sämre grupp, typ att de hade insett att de överskattat mig eller nått. Men nej! Jag är i samma grupp som förut, förutom att det kommit lite fler. Typ alla som är lite kända här på campet för att vara bra på japanska är i min grupp nu. Det är lite läskigt. Men jag håller faktiskt jämna fotsteg nu, jag har pluggat som en galning här. Typ varenda liten minut av fritid tar jag upp böckerna och pluggar. De måste tro att jag är värsta pluggisen eller nått. Men jag har verkligen blivit bättre, på dessa få dagar. Idag spenderade vi 2 timmar med att bara prata på Japanska, Aya-sensei (vår lärare) säger knappt ett ord på engelska under lektionerna. Så vi pratade på om allt och inget typ. Jag förstod! Typ allt, och jag kunde få fram vad jag ville säga också! Det trodde jag inte om mig själv.

På kvällen, efter badet och middagen, så var det fasion show. Vi skulle sätta oss med våra studeringsgrupper och välja ut en av oss som skulle bli modell och sedan skulle vi göra kläder till hen med hjälp av tidningspapper, tejp och sax. Awesome! Jag var "the tejp girl", så jag bara sprang runt med tejpen, hoho. Imorgon ska vi åka tiiidigt på morgonen mot Tokyo, vi ska till Tokyo Tower och Akihabara m.m. Jag har sett fram emot den dagen såå länge, enda sedan jag fick reda på att vi skulle dit. Äntligen ska jag få köpa en mobil!!!! :D:D:D

/Yoshia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar