fredag 8 oktober 2010

Drottningen av Mario Kart

20/9

Jag fick plötslig lust att springa. Ingen lång springrunda eller nått, bara springa av mig lite, hade överskottsenergi. Så jag bad Megu snällt om jag kunde få sticka ut och springa lite, helt säker på att få ett nej eftersom att det var mörkt ute och de låter mig inte gå utanför huset själv ens när det är ljust. Jag får i alla fall åka tåg själv nu. Yaay. Men, mot alla odds sa hon ja. Jag tackade så mycket, slängde på mig träningskläder och stack ut snabbt, innan hon hunnit ångra sig eller nått. Jag var borta i en kvart, när jag kom tillbaka så hade de börjat gräva fram ficklampor och Dai hade tagit fram motorcykeln... Letandet efter mig skulle precis börja. Hallå, jag hade varit borta in en kvart! Jaja, de verkade inte särskilt panikslagna, jag bad så mycket om ursäkt och tittade frågande på Megu. Ett litet missförstånd, hon förklarade att hon menat att vi skulle springa tillsammans, hon och jag, kommande dag. Jaha ja. Som sagt, inte van vid den överbeskyddande atmosfären.

En mindre händelsefull vecka, Dai har krönt mig till Drottningen av Mario Kart (tack tack), skola, basket... Jaa. Helgen däremot. Allt annat än händelselös.

Lördag: När man fyller 20 år här i Japan, så sätter man på sig en Kimono och blir fotograferad. Megu fyller nämligen 20 i Januari, det där med kimonofoto är det enda jag förstått hittills, men jag har en känsla av att det är lite mer än så att fylla 20. Jaja, mer om det i Januari, då lär jag ju veta bättre när jag upplevt det live.

I vilket fall, Megu har provat ut en jättefin rosa kimono, och nu ville de att jag också skulle fotograferas i Kimono, som ett trevligt minne från Japan. Så vi åkte iväg för att prova ut en Kimono till mig också! Vi valde en röd med fina blommor. Inget lätt beslut, även om det inte fanns så många som var tillräckligt långa för att passa mig. Jag trodde det var över där, att jag tagit dagens svåra beslut liksom. Men icke, sedan skulle jag välja Obi, det tog ett tag... Var det över sen då? Nej, ett band som skulle sitta över Obi. Sist men inte minst (jo, faktiskt minst) så skulle jag välja ett rep att knyta över Obi. Beslutsångest. Massor med beslutsångest. Uscha uscha uscha. Beslut är inte min starka sida kanske.

Nå, två timmar senare hade jag lyckats fatta de ytterst svåra besluten (personalen måste älskat mig...). Ni får en liten försmak på resultatet till höger. Det riktiga resultatet kommer i Januari! Sedan åkte vi iväg med lilla Ayaka och hennes familj för att plocka vindruvor igen. När Ayaka såg mig så ropade hon "HILDA-CHAN!" jättehögt och sprang fram och kramade mina ben. Åh vad jag älskar den där ungen. Sen shopping med Megu. En liten handduk (så jag kan sitta och torka svetten som rinner under basketen och lektionerna, precis som alla andra Japaner ^ww^), örhängen och en munkjacka som jag blev lite kär i (det är katter och rossetter på den :3).

Söndag: Kl 3 knackade Otousan (pappa) på dörren och sa att det var dags att gå upp. Fiske. Fisken nappar visst bara tidigt på morgonen och närmaste hav ligger 1h 30min härifrån. Jag fick min första fisk! Den första fisken jag någonsin fångat var liten, en decimeter kanske. Om ni tittar noga på bilden så ser ni den. Det var kul. Och tröttsamt. Jag har inte det rätta tålamodet för fiske tror jag. Jag sov efteråt. Och såg den amerikanska filmatiseringen av Dragon Ball. Den var... inte bra. Godkänd, men inte bra, inget jag rekommenderar.

På onsdag är det Sport Festivalen på skolan. Jag ser fram emot den, väldigt mycket. Självklart ska jag spela Basket!! :D

/Yoshia (jag köpte kakor på ett ställe som heter Yoshio :D och Otousans brorsa kallas Yoshi, vad han egentligen heter har jag glömt, men det är något liknande. Yoshinånting.)

23 kommentarer:

  1. Vid 20 års ålder blir man väl myndig i Japan? :)

    SvaraRadera
  2. OH, grattis~ 8)
    Första firren? X)
    Då kanske du vill fiska med mig i stugan nästa år? ;)

    Grymt snygg kimono! ^^

    SvaraRadera
  3. Jonna: Jo, precis! det glömde jag! Och ändå nämnde megu det senast igår... hehehe.

    Chrisse: Yaay! Det kanske jag vill kanske ;D Taack~ Som sagt, det var inte lätt att välja.. Och då hade jag ändå inte mycket att välja mellan... <.<

    SvaraRadera
  4. Schysst kimono! Lite skillnad från alla wapsar som springer runt här i Sverige med en plastig kinadress för 200kr. ^^;

    Låter som att du har det härligt, känner själv att jag skulle behöva lite miljöombyte från trista Sverige. :|

    SvaraRadera
  5. hehe en fisk är en fisk ^^

    /lina

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag har startat en facebooksida som heter Rosa - allt i rosa
    Gå gärna med i gruppen :) Det kommer att komma lite tävlingar längre fram med garanterat rosa priser!

    SvaraRadera
  7. Vince: Men eller hur!! :D Helt klart massa skillnad, men det var äckligt dyrt att ta de där korten :( Tyvärr...

    Lina: O ja, en fisk är då alltid en fisk :D

    Anonym: Det ska jag titta lite närmare på ;)

    SvaraRadera
  8. Piece of writing writing is also a excitement, if you know afterward you can write if not it is complicated
    to write.

    Feel free to surf to my website wiki.kurtjakob.ch

    SvaraRadera
  9. A person necessarily help to make seriously articles I might state.
    That is the very first time I frequented your web page and thus
    far? I surprised with the research you made to create this particular
    publish incredible. Great process!

    Also visit my webpage quick weight loss tips
    my website :: low carb eiweißpulver

    SvaraRadera
  10. Spot on with this write-up, I absolutely think this site needs much more attention.
    I'll probably be back again to read more, thanks for the advice!

    My site; paleo ernährung
    My site :: paläodiät

    SvaraRadera
  11. I'm gone to tell my little brother, that he should also pay a quick visit this web site on regular basis to obtain updated from hottest news update.

    Here is my web page; Was ist die erfolgreiche und ausgesprochen einfache Ernährung ohne Weizen

    SvaraRadera
  12. I'm gone to tell my little brother, that he should also pay a quick visit this web site on regular basis to obtain updated from hottest news update.

    Also visit my page :: Was ist die erfolgreiche und ausgesprochen einfache Ernährung ohne Weizen
    my page > Diät ohne Gluten

    SvaraRadera
  13. I think this is one of the most significant info for me.
    And i'm glad reading your article. But should remark on few general things, The web site style is wonderful, the articles is really nice : D. Good job, cheers

    Here is my web page :: aminosäuren zum abnehmen

    SvaraRadera
  14. Good day! This is kind of off topic but I need some guidance from an established blog.
    Is it tough to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking about creating my own but I'm not sure where to start. Do you have any points or suggestions? Cheers

    Here is my blog post cleanse diet

    SvaraRadera
  15. I like the helpful info you provide in your articles. I'll bookmark your blog and check again here regularly. I am quite certain I will learn many new stuff right here! Good luck for the next!

    Feel free to surf to my web-site - low carb obst

    SvaraRadera
  16. No matter if some one searches for his necessary thing, thus he/she
    wants to be available that in detail, therefore that thing is maintained over
    here.

    Also visit my homepage ... standard

    SvaraRadera
  17. Heya this is kind of of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually
    code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

    My website :: Traditionelle Thai Massage Wiesbaden

    SvaraRadera
  18. Thanks for the good writeup. It actually was once a leisure account it.
    Glance advanced to more added agreeable from you!

    By the way, how can we keep up a correspondence?

    my web-site ... Thai Massage Wiesbaden bewertung

    SvaraRadera
  19. Greetings! Very helpful advice within this post! It is the little changes that make
    the most significant changes. Thanks a lot for sharing!

    Take a look at my web blog: Zöliakie Diät

    SvaraRadera
  20. Terrific work! That is the type of info that should be shared
    across the web. Disgrace on the seek engines for no longer positioning this submit higher!
    Come on over and seek advice from my website .
    Thank you =)

    Feel free to surf to my web blog; glutenfreie Lebensform

    SvaraRadera
  21. Hi, Neat post. There's an issue with your web site in internet explorer, would check this? IE still is the marketplace leader and a huge element of other folks will omit your excellent writing because of this problem.

    Also visit my website - logi-methode glücklich und schlank

    SvaraRadera
  22. I love what you guys are usually up too. This kind of
    clever work and coverage! Keep up the excellent works guys I've you guys to my own blogroll.

    my blog: asus eee pc lüfter laut
    Also see my website :: torchlight guide vanquisher

    SvaraRadera
  23. Hi, of course this paragraph is really pleasant and I have learned
    lot of things from it concerning blogging. thanks.



    Also visit my website paleo diät

    SvaraRadera