tisdag 19 oktober 2010

Game Center

21/9

När Dai är ledig från jobbet skjutsar han mig oftast till skolan och hem, utan egentlig anledning, men han har en jättecool bil så inte mig emot! (Se bild :3) Igår så var han ledig, och påvägen hem frågade han om jag ville hänga med han och hans kompis och äta ramen.

Alltså, denna kompis (Vars namn jag glömt, japanska namn vill inte riktigt fastna), han var den första japanen jag mött som verkligen var som jag inbillat mig att japaner är. Världens animenörd, "otaku". Underbart, han kände till typ alla animéer jag nämnde och säkert ännu mer, Dai har typ inte sett någon anime alls, så han fattade ingenting.

De jobbade visst på samma jobb. Båda vantrivs på jobbet, men ingen vågar sluta eftersom att chansen att de ska hitta ett nytt jobb sedan verkar ganska liten (enligt dem), så de sitter nu här, 21 år gamla, och är inställda på att de ska jobba på det här jobbet som de hatar tills de blir 65 (eller när man nu går i pension i Japan). Det är visst rätt vanligt att japaner jobbar sjukt mycket på ställen de avskyr i hela sitt arbetsliv, de som trivs på sitt jobb är i rätt kraftig minoritet, enligt Dai. När jag frågade honom vad som skulle hända om han slutade på jobbet och inte hittade något annat jobb och inte blev försörjd av sina föräldrar, så svarade han att han troligtvis skulle dö. Detta är en av de få anledningarna till att jag är glad att jag föddes som Svensk och inte som Japan.

Ramen (en mer avancerad och mindre snabb version av snabbnudlar, lite mer ingredienser och så) var jättegott, sedan åkte vi till ett Game center, kompisen var jätteduktig på något jättekonstigt spel där man skulle slå på fyrkanter med rätt tajming till musik. Jag failade på nivå 1, så bra var jag (se bild :3). Jaja, jag provade något Guitar Hero liknande, det vann jag i alla fall (yaaay). Jag saknar Guitar Hero. Mario Kart vann jag också, såklart, det finns ju en anledning till att jag är Drottningen av Mario Kart. (hohohoho). Just det, jag förlorade rätt stort mot Dai på Air Hockey också. Tyvärr hade de inget fotbollsspel (inte för att skryta eller nått, men jag är grym på fotbollsspel, riktig fotboll är det dock si och så med...)

Imorgon är det Sport Festivalen, så nu ska jag sova.

/Yoshia

4 kommentarer:

  1. ja, detta Mario Kart-ande! Undra varför du är duktig, säg... ;D
    Jag vill bara säga att jag blev gladis kalasis när jag läste din kommentar, och jag är så oerhört glad att jag har dig också! Om det inte vore för att Nacksta lades ner hade jag aldrig haft dig, så jag säger det, att allt som händer sker av en orsak. Puss på ödet, puss på att 8 månader går rätt så fort, och puss på dig! :) <3<3

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha det grymt!! Själv så skulle jag förlora mot alla på spel, inklusive din lillebror som är bättre än mig på guitar hero xDDD

    SvaraRadera
  3. Mario kart<3
    Fotbollspel<3
    Yoshiaa<3<3<3:D
    //Mandis^^,

    SvaraRadera
  4. Lilla V: Du måste uppdatera din blogg meer ;__; (ska jag säga xD) Puss på dig med, och på benke! :D

    Agnes: Haha, min lillebror är i en klass för dig :P Det är nog inte långt kvar innan han äger ut mig också... (han spelar fortfarande varje dag har jag hört .__.) Jag har det apbra :D

    Mandispandis:
    AmAndA<3
    Gul bil <3
    Snel hest <3 :D:D:D:D:D

    SvaraRadera