fredag 22 oktober 2010

Sportfestivalen

22/9
Dagen började med att jag skulle hålla tal inför hela skolan... Huh. På bilden ovan ser ni den fina scenen (den är knappt värd att kallas scen) och rektorn som står och snackar om... ja, undra vad han sa egentligen.

Sportfestivalen. Jätteroligt! Det var som en turnering mellan klasserna på skolan, jag var med i klassens basketlag, alltså basketturneringen. Jag hade inga förväntningar på klassens lag, jag trodde alla skulle vara jättedåliga (taskigt, jag vet) men oj så förvånad jag blev! Alla var ju jätteduktiga på basket! Eller ja, inte riktigt alla, men de flesta. Så vi vann första matchen enkelt med 16-0 mot en annan klass förstaårselever. Matcherna var 5x2 minuter långa (=10 min för den som inte orkar räkna xD).


Andra matchen, mot ett gäng tredjeårselever varav en är med i basketklubben, blev det 6-6. Matchen avgjordes med en omgång bäst av tre sten sax påse. Vi vann!! Yaay. Semifinal.

Tyvärr var semifinalsmatchen mot en klass andraårselever varav 3 är med i basketklubben och alla tre är jätteduktiga. Dessutom kom denna tredje match direkt efter den andra matchen. Jag var trött, det var 30 grader varmt i hallen. Vi ledde de första 5 minuterna, sedan dog jag lite, säkert de andra i mitt lag också, så de gick om och vann med 9-10. Ett tråkigt slut på en rolig turnering. Dessa andraårselever vann sedan finalen också. Inte kommer jag få någon chans till revansch heller, nästa sport festival är nästa år och då är jag i Sverige. Snyft snyft, jag hatar att förlora jämna basketmatcher.

Direkt efter det var det lunch, jag var så trött och skakade så mycket att jag inte ens kunde hålla i ätpinnarna. Haha, jag tror min kondition gått ner.

Inte har de duschar på skolan heller, lagom fräsch jag var efter 3 basketmatcher och sedan träning med klubben på det. Stackars stackars människor bredvid mig på tåget på vägen hem.

Min fina illusion om att min slarviga sida plötsligt skulle försvinna när jag kom till Japan har sabbats också. Jag har glömt mobilen på olika ställen många gånger, uscha. Idag glömde jag den i skåpet på skolan och imorgon är vi lediga, det är dagen då man ska åka och fixa med förfäders gravar eller nått liknande. Så japansk kyrkogård, här kommer jag!

/Yoshia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar