lördag 29 maj 2010

EF-möte

Här sitter jag, granne med Martin Stenmark. Men de är ju såklart bortresta någonstans.

Kom precis hem från det där EF-mötet. Det är sjukt många som ska till USA! Verkligen! Typ alla som var där skulle till USA. Så mötet var typ bara om usa, usa, usa och usa... Det var väl lite som jag kunde ta till mig, trots att jag inte ska till USA. Men jag satt mest och irriterade mig på de sjukt obekväma bänkarna och hur jag skulle sitta för att min rumpa skulle lida minst.

Nu låter jag väldigt negativ, det kändes faktiskt ändå värt det. Jag träffade en tjej till som också ska till Japan, och det börjar kännas mer på riktigt nu. Jag börjar bli lite nervös. En annan positiv sak med mötet är att de lyckades övertala mina föräldrar att låta mig gå på EF Culture Camp som är en 2 veckors intensivkurs i japanska och japansk kultur, i Japan. Så jag kommer åka till Japan, gå på den där intensivkursen för att sedan direkt flytta till min värdfamilj! Det ska bli jätteskönt att få vara lite i Japan med folk som faktiskt kan engelska, och om jag har tur, Svenska, innan jag blir inslängd i någon familj och på någon skola. Lite som ett förberedelseläger. Mjukstark. Yay.

Innan jag nu lämnar datorn för att springa iväg hem till mina kusiner för att äta middag så kan jag ju säga att ni kan sluta fråga om jag fått någon värdfamilj ännu, eller om jag vet vart i Japan jag kommer vara, för det vet jag inte. Och de sa att jag troligtvis inte kommer få veta det förrän Juli, eller några veckor innan jag åker om jag har otur. Ni kanske tycker nu att jag borde vara orolig, men det är jag faktiskt inte alls. Så ni behöver inte oroa er för att jag inte ska få en familj heller. För det är ingen risk.

Nu väntar god mat! :D

3 kommentarer:

  1. Är du i Stockholm!? En klasskompis till mig som ska till Frankrike via EF skulle också dit idag :P

    SvaraRadera
  2. Jaha, vad kul! Då såg jag henne :D

    SvaraRadera
  3. Haha, kan hålla med dig! x) Iofs ska jag inte på ett utbytesår, men ska på språkresa nu i sommar och på mötet pratade de också mest om andra länder, typ Malta kändes det som... Hoppas du kommer få det skitsuperduperkul därborta i Japan! :D

    SvaraRadera