torsdag 20 maj 2010

Kamikaze Girls

Jo då, det blev lite läsande allt! Det var länge sedan jag läste såhär mycket på en dag (om man bortser från all manga jag läst).

Solen sken varmt och det luktade sommar i hela huset. Jag smörjde in mig i solskydd och tog min bok och la mig ute på balkongen tillsammans med ett glas hemmagjord hallonsmoothie. Mer sommar än så blir det inte.

Senaste gången jag la mig på balkongen och läste sådär länge var sommaren 2006 när jag sträckläste Den Äldste. Den här gången läste jag Kamikaze Girls. Helt underbart klockren bok! Den är så rolig och så bra och jag kan helt enkelt inte sluta läsa den. Det var över ett år sedan jag fastnade såhär för en bok, då var det Låt den rätte komma in som jag fångade mig. Jag läser alldeles för lite böcker nu för tiden...

3 kommentarer:

  1. Har oxå läst kamikaze girls, älskar den boken, o filmen med, boken är ju lite annorlunda men båda fångar humorn jättebra =)

    SvaraRadera
  2. Åhåå, nice! Kul att höra! Har varit lite skeptisk till filmen, men får väl se den då! :D Det är ju ändå Anna Tsuchiya som spelar Ichigo <3 :'D

    SvaraRadera
  3. Nu har jag missat att kolla bloggar ett tag nu så sträckläser allt jag missat läsa - älskar Kamikaze Girls. Min bibel - synd att uppföljaren förmodligen aldrig kommer översättas.

    Bara att plugga hårdare med språket. >.<

    SvaraRadera