tisdag 18 maj 2010

Hemma...

Efter en underbar resa till Göteborg med basketlaget så är jag nu hemma. Det känns lite tomt, men sängen är skön.

De tidigare åren har vi fått bo i en skola på toppen av världens högsta berg (i min värld är det världens högsta berg) och på tredje eller andra våningen i denna stora skola. I år fick vi sova i gymnastiksalen, helt klart ett lyft! Dessutom var det andra gången i år och i hela mitt liv som jag sov under en basketkorg. Yaay!

10 timmar buss är inte kul, men det kunde varit värre. Allt är som sagt kul med rätt sällskap, även oändliga bussresor. För bussresan var kul enligt mig! Vi lekte "Vem är jag" och "Jag ser..." och Galenpanna! :D

Väl i Gbg så blev det spårvagn (som fick heta tunnelbana fram till lördagen ungefär), relativt god skolmat, 5 basketmatcher, ännu mer basket, Liseberg och roliga timmar med laget och MASSOR med gula bilar! Mitt lag är verkligen besatta av Gul Bil-leken. Underbart :3

Nå, om jag ska gå in lite mer på basketen. I vår grupp mötte vi FUBB, Bollstanäs och Kortedala. Vi vann mot FUBB och Kortedala, men förlorade mot Bollstanäs med 15 poäng vilket är relativt lite med tanke på att de kom till final i cupen. Dessutom spelade vi jäkligt dåligt den matchen, så vi skulle kunnat vara jämnare med dem!

Eftersom att vi kom 2:a i vår grupp så kom vi vidare till A-slutspel, vilket betyder att vi redan här var bättre än hälften av alla lag i cupen. Yay! I 16-dels finalen mötte vi Äli Basket och där spelade vi så sjukt bra och vi vann. I 8-dels finalen åkte vi dock ut mot Aros, trotts att vi ledde bitvis och spelade väldigt jämt med dem, men vi höll inte ut hela matchen och förlorade på de 2 sista minuterna. Lite synd. Men vi gjorde fortfarande ett skitbra jobb!

Vårt "systerlag", U-18, kom dock till semifinalen i sin ålderklass! Skit kul och sjukt bra jobbat!

Nu saknar jag laget massor och sörjer över att det bara är 3 träningar kvar och att jag troligtvis missar en av dem pga min dumma hals som bråkar.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild Hilda!! Glöm inte att skicka alla till mig bara... XD

    SvaraRadera
  2. Nice bild! Men jag tkr vi ser jättesmå ut!? Elr är det bara jag som ser lite dåligt?!:D Syns på lördag!:D

    SvaraRadera