lördag 1 maj 2010

Pianodagen

En hyfsat händelselös lördag. Men inte alls lika hemsk som den där söndagen. Jag var ute och sprang lite, inte så lite heller faktiskt. Nytt rekord blev det också, så nu är det enda nyårslöftet klart, det är väldigt nice! :)

Resterande tiden av dagen satt jag i stort sett framför pianot och spelade Moonlight Sonata som är på tok för svår för mig, men det lilla jag kan av den är trevligt att spela! Sedan så satt jag och lärde mig Spell av Marie Digby tack vare Elvira som halvt tyckte att jag skulle spela den. Den är sjukt fin, så inte mig emot! Lärde mig den här. ;)

Moonlight Sonata - Beethoven

Det är den första minuten av den här låten som jag behärskar, resten har jag inte gett mig på ännu, hehe...

Spell - Marie Digby


1 kommentar:

  1. D: MOONLIGHT SONATA?! Den är ju bajssvår ju >:0 skulle aldrig våga ge mig i kast med den... inte på ett tag iaf :P Kan du inte filma medan du spelar piano o lägga upp det på bloggen? Vore nice n___n

    SvaraRadera