måndag 31 maj 2010

Joan Jr

Min pappa anser att jag inte borde ha med mig en dator till Japan för att han är rädd att jag bara kommer sitta framför den och inte spendera tiden med att göra saker när jag är där. Som att jag skulle åka till Japan och sitta framför facebook dygnet runt.

Jag förklarade för honom hur det ligger till. Jag kommer inte sitta framför facebook varje dag, inte en chans! Men jag måste ju kunna blogga ordentligt, därav behöver jag min dator!

Min stora, tunga, men bärbara dator. Helt plötsligt kommer pappa på att "Ja! Nu har jag ju en anledning till att köpa den där datorn!" Va? Vilken dator?

Jo, pappa hjälpte hans syrra, alltså min faster, att köpa en liten dator nyligen, men den har visat sig vara överflödig hemma hos henne, de har redan typ 70000 datorer. Han har visst velat köpa den av henne ett bra tag, men han har inte haft något behov av den vilket gjort att han inte köpt den.

Men nu såg han att jag hade behovet och därför köpte han den! Så nu ligger den här på mitt rum, en liten gullig dator. Eftersom att stordatorn heter Joan så är detta nu Joan Jr. Han har dock sagt att det är hans dator som jag bara får låna medan jag är i Japan. Men men :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar