söndag 23 maj 2010

Maffia i mitt hjärta

Vi skulle ha avslutning med U-14 laget igår. Det där laget jag och några kompisar coachar vet ni. Det gick väl sådär först, vi tänkte se film, men det sket sig och det var nära att vi inte kom in i lokalen alls efter det att jag klantat mig lite och glömt skaffa nyckel till stället... Men jag ringde runt lite och hittade någon som kunde öppna åt oss! :D

Vi lyckades hitta på lite annat kul istället. Vi åt pizza, lite basketfrågesport och sedan var det någon som föreslog maffia!! Min favoritlek! Så jag typ flög upp och ville direkt köra igång med maffia! Tyvärr var det bara 3 stycken i laget som också ville leka, resten tittade frågande på oss och kommentarer som "Jag tänker fan inte leka!" och "Usch, det verkar komplicerat..." och "Det är inget kortspel va?" haglade över oss. Jag ogillar starkt när folk bestämmer sig för att hata något innan de ens har gett det en ärlig chans. Uscha.

Vi lyckades övertala alla till att leka. Jippie! Tillslut hade vi fått alla att älska maffia! De ville leka hela natten! Vad kul det var, nu har jag fått in fler till maffiafamiljen :D Ju fler som har lärt sig maffia desto bättre. Så det så.

Så får ni någonsin chansen att lära er Maffia, avfärda det inte direkt för att vara för komplicerat eller för jobbig, och säg inte att det verkar tråkigt. För när man förklarar maffia låter det inte kul. Det är inte förrän man börjat leka Maffia som man förstår skönheten i det! :D

4 kommentarer:

  1. Håller med dig Hilda! Maffia var riktigt kul!:D Det måste vi göra på våran avslutning oxå!:D Syns imorron!

    SvaraRadera
  2. Helt klart ska vi leka maffia på våran avslutning! :D Fatta vad kul det blir med vårat lag, de kan i alla fall vara tysta under andras försvarstal xD Nä, men hoppas det blir av :D

    SvaraRadera
  3. Jag spelade också Maffia igår! Blev dock inte så lyckatsom för dig, hehe.

    SvaraRadera
  4. Jaha, vad kul! :D Ja, jag hoppas ni hade kul i alla fall :D

    SvaraRadera