måndag 30 augusti 2010

Jag lever


Tjo. Det har gatt ett tag nu, huh... Jag har i alla fall varit tillrackligt duktig for att skriva pa min dator i ett word dokument nastan varje dag, sa jag tankte kopiera lite darifran eftersom att det har hant massor och jag kan inte skriva om allt i ett inlagg, ingen skulle orka lasa, sa jag delar upp det lite.

Jag har inte haft internet pa campet, darfor.

Dag 1

20/8 Det har varit en lång dag. Sov 3 timmar inatt, sedan bar det av mot Arlanda. Träffade min reskompis Malin, trevlig och rolig tjej det där! Tills hon somnade vill säga. Nu sover hon, och jag har det aptråkigt. Självklart är jag pigg som en nötkärna, det är jag typ alltid när jag reser.

Jag menar, jag är påväg mot JAPAN! Hur sjutton kan jag sova då? Nej, det går liksom inte.

Allting har gått bra hittills. Vi lyckades byta plan i Paris, en gigantisk flygplats. Verkligen. Det kändes som om vi behövde gå flera kilometer med den 10 kg tunga väskan på axeln. Fint skyltat var det också.

Det här flygplanet är ascoolt! Alla säten har en liten tv och en fjärrkontroll, så man kan spela spel som fyra i rad, hänga gubbe, harpan m.m. Det finns även film och musik på tv:n, och så fick alla ett par hörlurar såklart! Jag har sett Kick Ass, och halva It's Complicated, tills den filmen blev för tråkig. Kick Ass var riktigt bra! :D

Helt plötsligt ropade de ut i högtalarna att alla behövde skriva på ett gäng papper innan ankomsten till Japan, var något med tullen eller något. Jag och Malin förstod typ hälften, jag vet ju inte ens vilken adress jag ska skriva under adressfältet längre. Den jag kommer ha i Japan eller den som jag har i Sverige? Så vi tänkte fråga flygvärdinnorna om hjälp.

Det finns två sortes flygvärdinnor på det här planet, Japanskor och Fransyskor. Alla vet ju att Japanerna och Fransmännen inte har den vackraste engelskan här på jorden, så man kan ju säga att vi hade lite svårt att förstå varandra. Det hela slutade med att vi gissade och bara skrev något, det duger säkert!



Maten var god.
Jag lever, typ två timmar kvar av flygresan nu. Uscha, jag vill bara komma fram någon gång!
/Yoshia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar