söndag 1 augusti 2010

Närcon 2010

Jag kom på att jag inte berättat om mitt besök på Närcon ännu, så jag tänkte att det kanske var dags medan minnena är hyfsat färska i alla fall.

Jag kom dit kring tre på eftermiddagen på lördagen, eftersom att jag inte hade sovsal och därför planerade att dygna. I biosalongen visades Millenium Actress, så självklart var jag tvungen att se den! Hey, det är ju Satoshi Kon som regisserat den och Vince sa att den skulle vara bra. Den var precis som Satoshi Kons andra filmer (Perfect Blue och Paprika), bra men förvirrande och skulle nog beskrivas som konstig av de flesta.


Brädspelen är alltid min favorit när jag är på konvent. Så självklart sprang jag iväg till brädspelen i hopp om att skaffa lite nya bekantskaper och spela lite awesome brädspel.

Det var så jag lärde känna Ulrika och tillsammans spenderade vi resten av lördagen på ett sjukt awesome spel, nämligen STHLM Maffia. Det spelet ska införskaffas någon gång under mitt liv.

Det blev inga omgångar Varulv på natten, utan bara massa Maffia. Jag är inge bra på att vara bybo. Så varulv skulle varit roligare (varulv är som maffia men med fler roller och därför färre bybor). Dessutom ville folk sova, så de flesta svek mig och mitt dygnande och gick och la sig istället. Söndagen, då hade brädspelen stängt och städat undan, det hade typ hela konventet gjort, så det fanns inte så mycket att göra. Trååkigt.

Såå, slutligen, inget fel på Närcon, Närcon är bra. Men den tråkiga natten och söndagen och saknaden av Varulv drar ned konventet till "sådär".

MEEN käärlek på Ulrika och STHLM maffia och den sjukt snygga Närcon-tröjan <3<3<3<3>

2 kommentarer:

  1. Älska Sthlm Maffia! Jag är alltid Gudmodern! Bra blogg förresten!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :D

    Själv spelar jag alltid som Grevinnan. <3

    SvaraRadera