onsdag 4 augusti 2010

Let's Dance!

Vad kul det skulle vara om jag vore sådär skitbra på att dansa. Då skulle jag kunna dansa alla de där roliga Para para-danserna. Tyvärr är jag inte skitbra. Men whatever, det är ju kul! :D

Jag skulle precis skriva att jag bara dansar när ingen ser, då kom jag på att jag har dansat Hare Hare Yukai-dansen mitt i Gävle. Dock med många fler konventare runtomkring mig, men fortfarande! :D Whatevercon, det var ett roligt konvent det.

Para Para är en populär japansk synkroniserad gruppdans. Till skillnad från de flesta klubbdanser och ravedanser så finns det specifika, förinställda rörelser för varje låt, och alla gör samma rörelser samtidigt, ungefär som Linedance. (direkt översatt från wikipedia)

Para para-danser för danssugna:

Love and Joy


Hare Hare Yukai


Lucky Star

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar