fredag 11 december 2009

Basketen både räddar och förstör mitt liv?


Ojj vad det har hänt grejjer på senaste tiden! Bäst att jag uppdaterar!

Vi tar det från början. Låter bra, huh?

I tisdags åt jag julmiddag med kfum sundsvall baskets ledare och styrelse. Gott, men inte så intressant för folk att läsa om, är jag rädd...<.<

Nå, mellan tisdagen och onsdagen hade jag typ prestationsångest och var nervös... Över vad då tror ni? SO-provet som avgör mitt slutbetyg i historian som jag hade på onsdagen? Nej, inte alls, jag hade helt glömt bort att det provet existerade, tills jag satte mig på en stol och fick det framför mig. Detta må låta skumt, men det var i själva verket en basketmatch. Som jag skulle spela på onsdag kväll. Jag hade mina anledningar, men bör jag dra dem här? Jag drar dem kort och luddigt utan jobbiga detaljer! Jag satte press på mig själv, jag ville spela lika underbart bra som jag spelade i lördags, jag ville visa alla som tittade på hur bra jag kunde spela, det var liksom något jag ville bevisa för mig själv, men även lite för vissa andra personer... Jag kände att jag kunde visa mycket mer än jag visat tidigare, därav prestationsångesten.

Så jaja, jag kom till matchen, redo att kicka ass, och gick därifrån stolt och nöjd! Jag vet att jag kunde gjort bättre, min kondition var inte på topp just denna dag, halsen var som sandpapper och benen hängde inte med i tempot, men om man bortser från det så är jag definitivt nöjd! Gjorde mitt bästa, foulade inte ut mig (vilket betyder att jag inte var ute och petade på alla med mina händer, utan stoppade riktigt bra ibland faktiskt!) Oj, basketspråk så det sprutar om det här, borde jag översätta? Är någon intresserad? Kanske? Troligtvis inte. Säg till om ni är nyfikna, så ska jag börja förklara mig noggrannare med glädje. :)

Nå, vidare till torsdagen. Var tvungen att vara på skolan mellan 6 och 8 på kvällen och lyckades på så sätt missa två basketträningar... Det var typ nobelafton, det var god bakelse.

På fredagen vann Erik idol, yay! Vi bestämde också lagen till den kommande dodge-ball turneringen. Sedan bestämde vi inom lagen vad vi ska ha för tema att klä ut oss till... Och gissa vad det blev? Klassikern: Fjortis. Ehh... Jag ska alltså klä ut mig till fjortis på tisdag. Någon som har något tips på hur jag kan bli en awesome fjortis? :D

Idag gick jag upp tiiidigt för att åka med U-14 till Bräcke (som är ett ställe som man inte borde veta var det ligger. Om någon vet det så blir jag grymt förvånad.) De spelade match där, förlorade. De spelade riktigt uselt första halvan av matchen, men stundtals visade de vad de går för och gjorde sjukt bra ifrån sig. Det var också många av dem som imponerade på mig, som de som sagt att de inte har någon kondition alls, eller visat någon kondition innan, hade helt plötsligt hur mycket kondition som helst. Har de varit och sprungit bakom min rygg??? Huh? :O

Äntligen hemma. Nu vill jag sova, men nej. Jag ska äta glass! Och imorgon bär det av till Härnösand, och denna gång är det min tur att spela basket, yay~ Jag hoppas jag får skriva "YAAAAY VI VANN!" imorgon när jag kommer hem!

Detta börjar bli tragiskt mycket dagboks-stil på denna blogg. Typ "Hej, idag har jag..." osv. Jag skyller på att jag är lat. Men jag ska skärpa mig! Jag ska försöka skriva lite djupare grejer! Fast inga dikter eller nått. Kanske lite mer åsikter i allmänhet.

Whatever.

4 kommentarer:

  1. Jag vill veta vad är en foul är! :3 det lät jättekonstigt när du sa att du blev foulad för många ggr elr vad du nu skrev, det har iaf inte hänt på One Tree Hill ngn gång!!!

    ... cliffhanger tekniken fungerar fortfarande! ;)

    SvaraRadera
  2. Oh yay! :D Vad bra, då ska jag förklara så bra jag kan~ :3

    Nå, om man ska försvara korgen t.ex när någon i motståndarlaget attackerar den, och jag råkar nudda henne med min hand, luta mig lite framåt (eller mycket framåt ofc), puttar henne, eller ja, gör vad som helst utom att stå med händerna upp i luften och står stilla med fötterna och låter henne springa på mig istället, så ger domaren mig en foul.

    På matchen på lördagen hade jag varit för ivrig och använt händerna för mycket, råkat slå för många i motståndarlaget på händerna lite för många gånger, vilket gjort att domaren tillslut blåst en foul på mig 5 gånger vilket gjorde att jag inte fick spela mer den matchen... :p

    Ofta händer det också att jag inte hinner få upp armarna i luften eller ställa mig framför den som attackerar korgen, så hon springer in i min arm istället, vilket också leder till en foul på mig...

    De på One Tree Hill kanske inte är lika klantiga som jag och foular ut sig! :P Nä, jag har aldrig sett One Tree Hill, så jag har ingen aning x3

    Är du nyfiken på cliff-hangern? x3 Äsch då, jag kan avslöja den för dig över msn eller nått :P

    SvaraRadera
  3. jahaa, är det det en foul är! men man får väl slå på bollen, eller har jag helt fel? :3

    SvaraRadera