måndag 7 december 2009

Roliga lampor i Östersund

Åhåå, är kommer hon som inte har någon tid alls som det känns. Jaja, finns säkert folk som har det värre, och jag slår vad om att det blir värre med tiden, så jag har ingen rätt att klaga, men ibland vill man faktiskt klaga ändå. Så det så.

Helgen var apkul! U-14 förlorade sin match tyvärr, de gjorde en bra insats men jag vet att de kunde bättre... Nå, sedan satte jag mig i stort sett direkt i bilen för att åka upp till jämtland, Östersund för att vara exakt. Lång trög resa, försökte sova men gav upp mina tappra försök efter ungefär halva vägen.

Vi kom dit, självklart var det låst, så då skulle vi stå och frysa i snön och minusgraderna ett tag. Men nej då, med lite fantasi lyckas man vända alla lägen till sin fördel~ Jag och Mimmi hittade några roliga lampor som gjorde att man kunde nå med sin skugga till toppen av 4-vånings huset! :D Yaay~ Sedan kom det en bil som stannade, i den satt en kille som fick för sig att han skulle babbla med oss om hur han gjorde lumpen och lite allmänt om skidskytte... Japp.

Prolympia skolan i Östersund var fin. Det låg på första våningen (tack och lov..) och det var ett fint klassrum vi skulle sova i. Och vi fick tillträde till personalrummet. De ni! Det betyder kaffeautomat med supergod varm choklad samt massagestol. Underbart.

Nå, vi spelade matcher på söndagen, vi vann den första med 20 poäng och jag tror nog att jag kan säga att det var den bästa och roligaste matchen jag någonsin spelat. Jo, jag är rätt säker på att det var det. Det var nog lite massagestolens förtjänst :3 Den andra förlorade vi, men jag blev utfoulad (fick 5 fouls) i 3:dje courten... (översättning: det var ca 15 minuter kvar av matchen) Inte så kul. Jag kommer inte på något vettigt att skylla ifrån mig på nu, så det får väl bli domaren som var taskig nog att dömma mina fouls... Han kunde blundat då istället :(

Lång resa hem, självklart stannade vi och åt på brunnflos sibylla (Bra ställe, åker ni förbi brunnflo så ska ni äta där~).

Någon sa att jag skulle få vila efter att spelat två matcher och coachat 1 inom loppet av 26 timmar, men nej, det måste varit något jag drömde. Träning var det idag. Den slutade en halvtimme tidigare, men vi stannade kvar i hallen och komponerade en visa~ Okej då, Agnes gjorde större delen av jobbet, men ändå!

"När matcherna blir långa
och syran sätter in
tar Soso fram vår tavla och
så kör vi lite till!
Vi sätter våra straffar
vi sätter våra skott.
Sen äter vi på Brunnflo
och det är ju gott!"

Fin låt, melodin är Mössens julsång. :D

Kemiprov imorgon. Har spenderat skoldagen med att försöka säga "metan, etan, propan, butan, pentan, hexan, heptan, oktan" så snabbt som möjligt efter varandra. Det går... helt okej faktiskt! :D Ni skulle bli imponerade om ni hörde mig, det är jag säker på~

Ha det braa~
/Yoshia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar