torsdag 14 januari 2010

Buddha gav mig insikt... Eller? D:

Var på Laserdome med Becka, Leo, Chrisse och massa andra roliga människor som jag inte träffat på sjukt länge :D Det var jättekul, fast jag kom sist varenda gång... Heh... Därför håller jag fast vid att Laserhallen i stan är bättre än Laserdome i Nacksta! Så det så! :P

Basketen har dragit igång, vilket förklarar varför jag inte skrivit på några dagar... Eller varför jag inte sett någon anime, eller gjort i stort sett något annat alls än basket och skola. Och snart kommer de nationella proven!!!! Scary. Men det går nog bra. :) Har inte blivit så nervös inför dem ännu.

Vi har börjat läsa om världreligionerna nu, vilket är på tiden! Jag kan nämligen absolut nada om alla religioner förutom Kristendom och islam. Jag kan inte påstå att jag kan mycket om Islam, men mer än inget alls. Buddhismen är ju ascool!!! Jag borde bli Buddhist! Och meditera och sådant. Följa det 5 moralerna och den 8-faldiga vägen o.s.v. Fast det finns nog inga kloster i Sundsvall tyvärr :/ Får ta itu med det när jag kommer till Japan. :3 Zenbuddhism verkar ju apballt :D

Jag har många konstiga saker som jag bara bestämt mig för att tro på. Lite tvångstanke-aktigt ibland. Som att jag måste slå någon när jag ser en gul bil. Eller att jag inte får nudda fötterna i golvet när den digitala klockan har två likadana siffror som typ 21:21. Eller 04:04... Feng Shui tror jag också stenhårt på, jag kommer få världens otur om min säng inte står placerad på precis rätt ställe eller om jag har någon annan färg på lakanet än vitt. Desu. Jag brukar dock se lite mellan fingrarna när jag sover över hos folk, vill ju inte vara till besvär (A). :P Jag tror även stenhårt på horoskop, stolt Vädur här! Dock inte horoskopen som står i tidningar, utan snarare att man beter sig olika beroende på vilken månad man föddes i. När folk kallar mig envis säger jag bara "Det är klart, jag är ju Vädur!".

Zenbuddhismen kommer säkert bli en ny konstig grej. Jag slår vad om att jag snart fått för mig att jag kommer få sämre Karma om jag ljuger eller svär, och därmed bli en sten i mitt nästa liv. Peppar peppar. =.='

Har ni några sånna konstiga tvångstankar som ni följer, utan en egentlig bra anledning? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar