söndag 31 januari 2010

Den magiska matchen

Jag spelade basketmatch igår med samma lag som jag spelade med i måndags, det där äldre och bättre laget. Men större delen av de som brukar spela i det där laget var sjuka eller borta, så det var bara 2 stycken från det ordinarie laget som spelade. Resten var spelare från laget jag oftast spelar i.

Vid uppvärmningen var typ alla trötta och sega, för min del var det som om huvudet var 70 år efter kroppen, jag hängde inte med alls, på något. Jag kände mig lite som en guldfisk, för jag stod bara och gapade typ. Det var dömt att misslyckas, och hälften av laget kände ungefär som jag tror jag. Sega, trötta, illamående och halvdöda.

Sedan kom det magiska undret. Hur det gick till har jag ingen som helst aning om. Vid samma sekund som startklockan tjöt och bollen flög upp i luften så vaknade jag och resten av laget till. Från att vara gamla halvdöda guldfiskar så hade vi vaknat upp och helt plötsligt var jag, och resten, hur taggade som helst och klarvakna. Vi spelade sönder Jämtland och vann stort och vi spelade fantastiskt bra från startsignalen till slutsignalen. Det är sånt här som får mig att tro på högre makter, haha. Det var så djävulskt kul och skönt att spela den där matchen, helt sjukt roligt.

Om ni vill läsa vad som skrevs om matchen på Sundsvall Baskets hemsida så kan ni läsa det här! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar