fredag 29 januari 2010

Den onda björnen Birk

Jag sa att jag skulle berätta om Birk. So here goes ;)

Jag fick en impuls för några dagar sedan, i tisdags tror jag. Så jag vek en loppa. En väldigt vacker sådan måste jag säga~ Så under NO lektionen funderade jag på vad jag skulle skriva i den, så bestämde jag mig att temat på loppan skulle vara onda björnar. :D Ett helt klockrent tema, enligt mig. Så, en sak som det stod att man skulle göra i loppan var "Skriv en dikt eller en sång om Den onda björnen" och en annan var "Du blir kompis med Den onda björnen. Ge den ett smeknamn"

Elviras smeknamn verkar ha rätt stor inverkan på mig. Först började hon randomly kalla min kaninväska för Benke, och nu bestämde hon sig för att ge Den onda björnen smeknamnet Birk. Jag föll för Birk, så nu heter Den onda björnen Birk. Hon skrev även en sjukt bra sång om Birk. Verkligen sjukt bra. Jag lägger upp texten nästa vecka, när jag har övertalat henne att låta mig lägga upp den här :D Men den berättar verkligen hela Birks livshistoria.

Så, med temat Birk har vi bestämt att göra ett nummer på den kommande vårshowen. Det är tänkt att Elvira ska sjunga låten medan resten av "gänget" spelar upp det hon sjunger i bakgrunden. Det ska alltså bli lite musikalish~ Så vi ska hyra björnkostym o allt :D

Det som, enligt mig, är mest komiskt med hela alltihopa är att allt började med att jag hade tråkigt under en NO lektion och började vika en loppa. Och med lite fantasi så kom Birk till liv.

Den.Onda.Björnen.Birk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar