måndag 12 april 2010

Då var det roliga över...

Hemma. Jag har många tankar och mycket att berätta om Uppcon, frågan är bara om jag på ett vettigt sätt lyckas få ner dem här... Jag kan ju alltid försöka! :D

Japp, tågresan dit gick bra, men var sjukt tråkig. Verkligen. Jag trodde att jag skulle sova eftersom att jag hade gått upp klockan 7, men icke, sömnen ville inte infinna sig. Mest tack vare nervositet av att missa Uppsala och hamna i Stockholm tror jag, för trött var jag.

När jag kom fram till UKK (stället där Uppcon hålls, det står för Uppsala Konsert och Kongress typ) så insåg jag att jag knappt känner någon där. Förutom Animas såklart. Så vad gör jag? Jag leker svans och förföljer henne. Jag är sjukt bra på att leka svans. Fast jag gillar inte att vara svans. Så det går inte riktigt ihop, men men...Såhär såg det typ ut när jag kom...

Sedan kom helgens räddning, Hauii. Kärlek på den tjejen! Vi hade visst snackat lite innan, men inte så mycket, men så fort hon kom så slapp jag vara jobbig svans utan istället kunde vi babbla sjukt mycket och ha sjukt kul, utan svansleken. Dumma svanslek.

Det hände egentligen inte så mycket under torsdagen. Vi (jag o Hauii) sprang runt och var arbetslösa, vi skruvade upp några högtalare, bar runt på några lådor... Typ det. Det roliga med arbetandet började väl när jag hamnade där jag hör hemma, i garderoben. Vi monterade klädhängare, hängde upp galgar och numrerade galgar. Efter att ha jobbat på det läänge och hängt upp och numrerat 2000 galgar (ingen överdrift) så var vi sjuukt duktiga på att hänga upp och numrera galgar. Så behöver du hjälp att hänga upp galgar vet du vem du ska ringa! ;D

Det var någonstans här som jag mötte den hårt arbetande lolin Vince. En gullig och rolig thailändare som jag lärde känna under konventet och som jag ser fram emot att träffa igen! :D Om du läser detta Vince, så förlåt, jag ska bli bättre tills nästa gång... :p

Jag lärde känna lite andra hårt arbetande människor. Jag sov på straffkastlinjen! Eller ja, nästan. Tills någon kom och sa till mig att jag låg i vägen. Då flyttade jag mig till höger om korgen från korgens synvinkel, precis där tresekundersområdet slutade. Men det är coolt ändå! :D

Sov från 11 till 6. Vi gick mot konventet vid 8. Ett nyvaket men glatt gäng var det som nu var på väg för att förbereda det sista inför konventet. Vi fick en liten genomgång om hur man använder systemet till garderoben av våran väldigt duktiga gruppledare Magma. När jag först såg systemet såg det sjukt komplicerat ut, men när jag fått det förklarat för mig var det sjukt simpelt och verkade väldigt bra och säkert.

Samma dag, på fredagen, så jobbade jag från det att jag vaknade och kom till konventet, fram till klockan 12 på natten, med ca två timmes paus. Det var kallt, men kul! :D

Efter allt detta arbete ville jag göra det jag sett fram emot att göra sedan Whatevercon 02, nämligen Maffia. Det gick åt helvete, inte konstigt med tanke på hur sjukt trött jag var. Jag bara svamlade, och eftersom att jag sedan Whatevercon trott att jag faktiskt var bra på Maffia, så kändes det lite som ett slag i magen att det gick så dåligt. Prestationsprinsessa som jag är. Så jag skyller allt på att jag var trött, och gick vid 4 mot sovsalen för att få lite sömn.

På lördagen var det äntligen dags för lite ledighet. För första gången under konventet var jag arbetsfri och fick vara besökare och inte personal! Jag sökte snabbt upp mina kära Animeckavänner och sprang runt och lekte med dem. Det var jättekul, men klockan 16 var det åter igen dags att återvända till arbetet. Lite sorgligt faktiskt att avbryta det roliga, och samtidigt veta att mina vänner kommer hitta på massa kul utan mig (!). Jag gillar inte när folk hittar på roliga grejer utan mig :( I min värld har alla tråkigt när jag inte är med :D

Samma visa som på fredagen sedan, jag jobbade från 16-00 och lekte maffia till klockan 4 på natten. Jag tog dock en timmes paus från arbetet vid 19 för att leka Varulv. Den där varulvsomgången vid 19 gick väldigt bra!! :D Då blev jag glad. Glädjen varade tills det att arbetspasset var slut och jag lekte maffia på kvällen där. Då gick allting helt åt helvete igen. Uselt rent ut sagt, jag gjorde typ fler misstag än man kan räkna. Uscha. När jag är trött blir min prestationsångest typ 700000 gånger värre och jag blir allmänt mer känslosam. Har jag kul mitt i natten blir alla skämt roliga, går världen emot mig mitt i natten tar det inte lång tid innan jag bryter ihop och lägger mig på golvet och bölar tills jag somnar, haha. Därför var det nog ett väldigt smart drag att gå och lägga mig vid 4 tror jag. För jag var sjukt emo då och inte mig själv alls.

Söndagen jobbade jag i stort sett nonstop igen. Från klockan 10 på morgonen tills det att mitt tåg gick vid 19. Förutom matpauser såklart. Inte så mycket att säga där.

Det var min helg det! Nå, hur var det att jobba? Det var kallt, smärtsamt, gjorde mig trött, gjorde att jag i stort sett inte fick uppleva Uppcon som konvent alls, men det var roligt. Det var faktiskt jätteroligt att jobba. Men det kändes aldrig som om jag var på konvent... Mer som att jag jobbade på ett roligt ställe. Det var Hauii och Vince som gjorde det värt det i slutändan tror jag. Utan dem skulle jag leka svansleken i stort sett hela konventet, det är inte kul att leka svansleken och därmed skulle konventet automatiskt bli rätt tråkigt. Vänner är A och O i alla sammanhang enligt mig. Så ett oändligt stort tack till de två! Det roligaste med att jobba var nog just det att jag kände mig delaktig i Uppcon, vilket i sin tur gjorde att jag kände mig viktig. Jag älskar den känslan. Den känslan kan vara mer än tillräckligt för att jag ska vilja jobba på konvent igen, även om jag har betydligt roligare som besökare.

Jag känner därför att jag inte kan säga hur jag tyckte att Uppcon var som konvent i sig, det ända jag kan uttala mig om är hur garderoben var. Garderoben var kall (garderoben var ett utomhustält som någon försökte värma, men misslyckades helt med att värma). Efter halva lördagen kom någon på att man skulle bygga ett tält i tältet och lägga in en stor värmefläkt-sak samt en motorvärmare i det lilla tältet, vilket gjorde att vi för första gången under konventet inte hackade tänder. Efter fredagen skakade jag som om jag vore hög på något och hackade tänder om jag inte ansträngde mig för att slappna av, oavsett om jag var inne i värmen på UKK eller ute i kylan. Jag skakade oavbrutet i nästan ett dygn tror jag, men det gick över tills söndagen, haha, men lite läskigt var det allt!^^' MEN garderoben fyllde sitt syfte och systemet fungerade bra och färre väskor försvann än förra UC, berättade Magma. Mer än så kan jag nog inte säga om garderoben på UC heller, haha, jag använde ju faktiskt aldrig garderoben själv!

Jag lovade bild-spam, men jag tog typ inga roliga bilder alls... Fail på mig. Men jag skyller på att jag jobbade typ 24/7 kändes det som och därför inte hade någon tid att ta bilder, förutom på torsdagen... Jaja! Jag ska bli bättre på att ta bilder nästa gång. Om ni vill se lite proffsiga bilder från konventet, titta här.

Jag failade lite med att få ned mina fina tankar. Ursäkta att det blev långt, men jag tror jag fick med det mesta i alla fall! :D

Ha det bra! :3

3 kommentarer:

  1. Nämen gud vilka fina ord! Tackar så mycket!
    Ser fram emot att träffa dig igen också. :>

    Bilden är dock usch. :< Men det är bra att du fick med att jag är loli.

    Maffia på lördagen gick ju jättebra om man frågar mig. ;D

    Om det är till någon hjälp där vid 16-tiden när du jobbade ensam... Alla dissade mig också så jag vandrade också runt ensam och sjöng karaoke. :o

    SvaraRadera
  2. Säg till om du vill att jag ska ta bort bilden så gör jag det, tyckte det var kul att ha den där :)

    Såklart jag får med att du är loli ;D Tack, värmande ord <3

    SvaraRadera
  3. Bilden kan vara kvar, det är chili!
    Alla bloggbesökare kan nog förstå att jag är superball i alla fall! ;)

    SvaraRadera