onsdag 14 april 2010

Sommarjobb...

Sommarjobb... Usch fy och jätteblä. Mina föräldrar tycker absolut att jag ska söka i alla fall. Jag funderar på att göra det, bara för att senare kunna säga att jag i alla fall verkligen försökte! Kanske svänger jag förbi några random affärer på fredag och frågar om de behöver arbetskraft? Kanske...

Fast jag hoppas ändå att jag får ett jobb. Det vore så himla skönt och roligt! Det är just den här söka-biten som är så sjukt jobbig... Jag känns som om jag lika gärna kunde gått dit och sagt "Hej jag är desperat efter pengar, vill du rädda mitt liv?", jag hatar den känslan. Varför kan inte någon bara komma och ge mig ett sommarjobb? Varför kan det inte vara högkonjunktur så att alla bråkar hej vilt som arbetskraften (jag)? Vad kul det skulle varit :D

2 kommentarer:

  1. Jag kan tipsa dig om jobb inom landstinget. Man fyller i en ansökan på nätet (lvn.se), du jobbar högst 5 timmar om dagen i 4 veckor och tjänar 4200 (mer om du har fyllt 16) :D

    SvaraRadera
  2. Tack! :D Har faktiskt planerat att söka det där länge, så har hållit utkik på deras hemsidan, men hade missat att det var öppet för sökning nu! :D

    SvaraRadera