lördag 17 april 2010

Easy Basketball Challenge!

Det är lördag. Hurra! Sovmorgon! För det mesta, ja. Men inte idag. Ingen sovmorgon här eller. Klockan 7.30 ringde klockan och då var det bara att kravla upp från den otroligt sköna sängen. Så är det när man lovar basketföreningen att ställa upp.

Idag var det EBC, Easy Basketball Challenge. Det är en cup för de yngsta spelarna här i Sundsvall med flickor i åldrarna 7-10 ungefär. Jag fick lov att ställa upp som domare eftersom att jag råkar vara en av de få som gått grundkursen. Det skulle alltså bli den första matchen jag skulle döma någonsin, så lite nervös var jag allt!

Så tillsammans med mina kära lagkamrater som också hade gått den där grundkursen, plus två proffsdomare, så klarade vi av dagen och alla de 7000000 matcher vi skulle döma. Så nu sitter jag här med ömmande fötter och en fylld plånbok. Det var värt det kan jag lova! :D

Ha en bra lördag kära vänner! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar