måndag 18 juli 2011

Harry Potter

Jag såg nya Harry Potter på bio i förrgår.


Den var... wow. Vet inte vart jag ska börja eller sluta. Jag satte mig ned. Filmen började där den förra slutade. Sedan pang pang pang pang, allting bara hände, det tog slut och jag satt där och bara gapade. Skulle någon i den sekunden frågat mig vad jag tyckte om filmen, så skulle de nog inte fått ut mycket ur mig. Det hände så mycket och så snabbt att det tog X antal timmar att bearbeta allt och fatta vad jag precis hade sett.

Är detta då något dåligt? Nej, det tycker jag inte. Jag gillar filmer med snabbt tempo. Även om det hände så mycket hela tiden så gjorde det mer att jag kände att jag "drogs in" i filmen, snarare än att det kändes stressat.

Det bör kanske nämnas att jag inte har läst boken, om jag skulle gjort det så kanske jag antingen skulle:

  1. Upplevt filmen bättre eftersom att jag redan skulle vetat allt som skulle hända, och därför skulle fattat storyn bättre.
  2. Upplevt filmen sämre och stört mig på alla de detaljer de eventuellt tagit bort.
Generellt känner jag att jag borde läsa boken. Eventuellt se filmen igen. Mest för att få bort den här dum-förvånade känslan av "Hoppsan, där tog det slut" utan att egentligen fatta att det tog slut.

Det är slut. Finito. Owari. Shinjirarenaindakedooo~

Jag kan ju glädja mig med att jag i alla fall har 3 böcker kvar att läsa.

/Yoshia

1 kommentar:

  1. Ja, du borde absolut läsa boken! Filmen var väldigt bra men man 'får' så mycket mer i boken. OH, får rysningar bara jag tänker på den!

    http://sakuradesu.blogg.se/

    SvaraRadera