söndag 24 juli 2011

Island vs Sverige

Jag glömde ju skriva att en av mina favoritspelare, (Jakob Sigurdarson) som såklart också spelar i Sundsvall Dragons, spelade för Island igår. Även Dragonsspelaren Hlynur Baeringsson spelar i det Isländska landslaget. Jag har dock aldrig sett Hlynur spela, eftersom att han kom i början av förra säsongen, samtidigt som jag åkte till Japan...

Detta gjorde det såklart väldigt svårt för mig att bestämma mig för vilket lag jag ska heja på. Samtidigt som jag absolut borde heja på Sverige, jag är ju ändå svensk, så gör kombon Öqvist + Sigurdarson beslutet riktigt svårt...

Sverige vann tillslut, läste jag på nätet. 74-62. Sigurdarson gjorde inte mindre än 22 poäng, och var där med poängbäst på planen igår!! Yaay!!

Med facit i hand så känner jag att för min del skulle det spelat absolut ingen roll om Island skulle vunnit istället... Men men, det blev i alla fall jämnt. Vilket är kul. Vilket gör det ännu surare att jag missade matchen. Snyft.

Nu när Sverige ändå vann matchen mot Island får de väl ta och vinna hela NM då tycker jag. Så, från och med nu så gör jag väl som jag borde, hejar på Sverige!!

Men Island får gärna komma tvåa ~ ;3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar