söndag 31 juli 2011

清水寺 - Kyoumizudera

Medan jag fortfarande var i Osaka så passade jag och Linn på att dra till Kyoto och utforska lite. Dessutom var det ju Sakura, körsbärsblomningen. Min familj tipsade om Kyoumizudera - Kyoumizu templet, så vi drog dit. Väldigt kul och väldigt vackert!

















Vi gick först hela vägen till templet, i jakt på något ställe att äta. Det enda stället vi hittade var något mysko litet fik, där de i stort sett bara sålde Curry. Kyckling-curry med ca 3 kycklingbitar. Förutom detta så spelade de konstig fransk musik och hade enbart målningar av nakna kvinnor på väggarna. Det var öde förutom vi. Jippie.

Med nya krafter efter att ha skrattat åt att vi måste hittat det skummaste stället i hela Kyoto, så vandrade vi upp för de branta backarna för att ta oss till templet.

På vägen hem så bestämde vi oss för att ta en paus vid en vacker å och äta lite glass vid strandkanten. Samma sekund som jag skulle ta min första tugga av glassen så kom en stor, svart jävla fågel bakifrån och slog till min hand så att glassen flög i ån, och sekunden senare plockade fågelskrället upp glassen ur vattnet och flög iväg med den. Jag bara satt och gapade. Sedan köpte jag en ny glass.

Senare gick vi till en park i närheten av tågcentralen, där kom det en gubbe som var kanske 80 år eller nått, och gav mig blommor han plockat själv.

Då blev jag glad igen. :D

/Yoshia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar