lördag 16 juli 2011

Skapa ett Minne

Måndagen innan jordbävningen blev det dags för ett besök till Tokyo Disney Sea. Det var nämligen lov från skolan, av någon anledning jag glömt bort. Denna gången med mina vänner från skolan, gänget jag brukade umgås med mest hade tänkt att det skulle vara kul att göra något tillsammans (skapa ett minne, som de säger i Japan), innan vår klass, 1-2, skulle splittras. Det japanska skolåret börjar nämligen i April, och när man börjar tvåan så får man välja mellan internationell, natur eller en "blandad" inriktning. Detta betyder att alla klasser skulle ändras beroende på vilken inriktning man valde.

Träffade upp Yuna och Mayu på tågstationen och drog till Tokyo. Där mötte vi upp de andra, Sakurako, Kofuji, Haruka, Maiko och Erika.

Vädret var dock inte på vår sida. Alls. Det snöregnade. Det var så blöt snö att det kändes som tungt regn, fast vitt och så stannade det kvar ovanpå paraplyerna. Stoppade detta oss? Nej. Vi hade så kul man bara kunde ha under omständigheterna! Såklart!
Mayu och Yuna, medan vi väntar på tåget
Disney Tåget :D
Gruppbild under Tower of Terror!

Efter en lång rolig fartfylld dag, så åkte jag hem med trötta ben, massa nya autografer i mitt autografblock, samt ett nytt, fint minne som jag kommer minnas för livet.

Vi hade skapat ett minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar