fredag 25 juni 2010

まなざし

Jag har verkligen försökt komma i "japan stämning" nu på senaste tiden! På lite olika sätt, hehe.

  • Pluggat japanska minst en timme om dagen sedan sommarlovet började (kan typ 40 kanji nu, hihi~)
  • Lyssnat enbart på japansk musik och tagit bort alla låtar som inte är på japanska från min iPod
  • Ändrat språkvalet på Youtube till Japanska, så nu är hela youtube på japanska! Fattar typ inget xD
  • Börjat titta mer på anime (Kannagi är snart avslutad nu, skriver om den då~)
  • Tränat på att steka pannkakor. Det måste jag ju kunna så jag kan steka riktiga svenska pannkakor till min värdfamilj när jag kommer dit! 8D
Jag är verkligen hopplös på pannkakor. De går alltid sönder. Senaste gången jag stekte (var tidigare i veckan..) så gick alla förutom de 2 sista sönder. Ett tecken på att det enda går framåt kanske? :D

Ni får det senaste tillskottet till min iPod. Honey L Days nya singel まなざし (uttalas Manazashi). Skitbra låt, lyssna!



Nu är det middagsdags~

Mata ne~

2 kommentarer:

  1. Plugga kanji... ._.
    Det är det jobbigaste med det språket. Visserligen nöter man ju in ord samtidigt. ^^'

    Jag har tyvärr boyband fobi, så kommer inte klicka videon. D:

    SvaraRadera
  2. Men alltså, det är inte bandet på bilden xD Det är nått random gäng O.o Vet inte varför de har den bilden >.<

    Fast iof är det fortfarande killar som sjunger, två stycken dessutom, så det kanske klassas som boyband ändå...<.< Men det är inte direkt Arashi eller Dir en Grey. Det är liksom... finare <3

    Kanji ja, uscha. Duuu, måste ses när jag kommer ner till sthlm! Saknar min loli jue ;__; <3

    SvaraRadera