tisdag 29 juni 2010

Sommarjobb!

Jag har ett jobb. Är det inte lite coolt att jag lyckas skaffa mig ett sommarjobb 3 veckor in på lovet? Yea~

Dåligt betalt, skitjobb, slitsamt, blött och lite halväckligt. MEN, spännande (okej, inte så spännande, men lite), helt fria arbetstider, man får vara utomhus och det är nära till vattnet.

Jag har fått jobbet på botten. Så långt ner man kan komma. Jobbet som skräpplockare.

Yes, jag har spenderat 4 timmar idag med att fylla sopsäckar med skräp, råkat gå igenom ett brännässelsnår barbent (jag kommer inte ha på mig shorts imorgon), blött ner mina fötter när jag gått ner i vattnet för att nå ut till skräp som fastnat i det höga gräset längre ut (gummistövlarna var för korta) och gått in i en sten.

Jag kan ju säga att jag snart kommer ha bemästrat "plocka-sikta-släppa"-rörelsen. Har fortfarande lite problem med "sikta" biten, haha. Lite störigt när man hittar en fimp långt ner bland det höga gräset, kämpar med att få upp det med den konstiga tången, när jag väl lyckats och ska släppa ned fimpen i soppåsen så missar jag påsen och får börja om från början. Övning ger färdighet, hoppas jag.

Imorgon ska jag ut dit igen. Finns fortfarande mycket kvar att plocka!

Ha det bra~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar