torsdag 10 februari 2011

McDonalds

För första gången sedan jag kom hit till japan så kom jag iväg till ett McDonalds. Jag är personligen inget särskilt stort fan av McDonalds, har tidigare bara gått dit i brist på pengar eller på grund av att mitt sällskap velat gå dit, men idag var det annorlunda. Idag gick jag dit eftersom att jag var supermegahyperjätteskitapdöendehungrig, och eftersom att jag ville se om det var någon skillnad på McDonalds här och i Sverige.


Det var skillnad. De sålde Teriyakiburgare och räkburgare!! Så jag var ju bara tvungen att smaka denna japanska specialitet. Megu också. Här har ni den, räkburgaren...
Jag drack mjölk och Megu drack.. cola? Nej, japanernas favoritdryck, kallt grönt te. Burgaren var den godaste burgaren jag någonsin ätit på McDonalds tror jag! Jätte god! Eller njaa, men god för att vara McDonalds.. Helt klart godare burgare här än i Sverige. Men de hade ingen McFlurry! De hade bara helt vanlig mjukglass i strut, utan såser eller nötter e.t.c.

Sammanfattningsvis, McDonalds i Japan har godare burgare, men sämre utbud av desserter.

Ha det bra!
/Yoshia

2 kommentarer:

  1. Mina mcdonalds hade alltid mcflurries! :D Är säker som precis här i Sverige så varierar utbudet!

    Min favvisburgare var megamac och sedan hade dem en yummsie chokladpaj.. MMM....

    SvaraRadera
  2. Oj, vad var det för skit McDonalds jag lyckades hitta till då? xD De hade typ ingenting... De hade den där mjukglassen, och inget mer. .__. Ville också ha McFlurry och chokladpaj >.<

    SvaraRadera