onsdag 23 februari 2011

Pokémonbröd!

Jomen, de verkar ju gilla bröd här i Japan. Jag skrev ju lite förut om alla olika brödsorter, currybröd, melonbröd, jordgubbsbröd, korvbröd, äggbröd... Listan fortsätter. Idag på vägen hem så svängde jag in på en mataffär och köpte på mig de olika sorters Pokémonbröd som fanns där.

Det bästa med Pokémonbröden är ju inte bara den fina förpackningen, utan även det fina klistermärket som medföljer! Jag har satt en Totodile på min mobil, hoho~ Så nu sparar jag på de jag införskaffat så jag kan pryda mina fina saker med pokémon när jag kommer tillbaka hem till Sverige :3Nå, en liten presentation av bröden ovan. Den gula förpackningen med den mus-liknande pokémon på sig är "Cheese Sticks". Den blåa är "Hot Cake". Den längst bort med jättemånga Pokémon på är "Sweet Potato Steamed Cake" och den närmast med Pikachu på är "Pikachu's Crépe Steamed Cake with Strawberry". Idag valde jag att äta den med Pikachu på :D

Vad kan det tänkas gömma sig för Pokémon i det guldiga paketet idag? :3Åh! Det var en såndär! En Futachimaru som den heter på Japanska. Pokémon har nämligen annorlunda namn här än de västerländska... Pikachu är dock samma, så även de flesta av de legendariska Pokémon.
Precis som i de flesta Japanska bröd så innehåller dem något. I det här fallet jordgubbssylt! Massa gott~

2 kommentarer:

  1. Åh, nu blev man ju hungrig!

    SvaraRadera
  2. Yoshia, jag gillar dig!! :)
    Du uppdaterar bloggen ofta nu ^____^ =D

    SvaraRadera