söndag 6 februari 2011

Sweets Paradise

När jag satt på tåget påväg hem från kattkaféet så fick jag ett sms av Malin där det stod att jag glömt min kamera i hennes väska... Det ledde i sintur till att jag helgen därefter återigen åkte iväg till Ikebukuro, Tokyo, dels för att få tillbaka kameran men också för att se om världen ville att vi skulle komma iväg till det där planetariumet tillslut...

Allting gick smidigt och vi träffades vid stationen, konstaterade att vi var hungriga, och Malin drog iväg mig till Sweets Paradise.

Bokstavligt talat Sweets Paradise. Godisparadiset. Man betalar ungefär 120 kr och får då äta hur mycket man vill under en timme. Det fanns kakor och tårtor och mjukglass och godis och läsk av alla möjliga slag!! Bäst av allt: Chokladfontän. Inte nog med det så hade de popcorn också, samt "vanlig" mat som pasta, ris, misosoppa, curry o.s.v. Shit vad vi åt, det kändes verkligen som om man rullade fram efteråt.


Jag började lite nyttigt med pasta innan jag slängde mig på tårtorna och fontänen. När jag kände att jag ätit sötsaker så det räcker för hela året och lite till så satt jag och tuggade i min popcorn tills tiden gick ut... Hohoho.

Malin berättade också om när hon varit där med andra kompisar tidigare, och en av dem bokstavligen ätit tills han spydde... Mysigt, eller inte.

Så, är ni ett stort fan av godsaker och åker till Japan så rekommenderar jag definitivt ett besök på detta paradis. Jag ser redan fram emot nästa besök!! :D

/Yoshia
(Hurvida vi kom iväg till Planetariumet eller inte skriver jag om i nästa inlägg... Hehehe, cliffhanger.)

3 kommentarer:

  1. Fyy va häftigt! :D
    Du, Hilda. Jag har tänkt skriva ett blogginlägg med tema utbytesstudent, där jag länkar till olika personer jag känner som är på resande fot nu.
    Är det okej att ta med dig I det inlägget? :)

    SvaraRadera
  2. Eller hur! En riktig chokladfontän liksom, lycklig jag blev eller ;__;

    Visst visst får du ta med mig i inlägget :D Det vore en ära~ :3

    SvaraRadera
  3. Herregud jag vill dit!!!!!! :DD
    /Agnes

    SvaraRadera